środa, 9 grudnia 2009

Czapa z dachem

Skończyłam robić czapkę z daszkiem dla koleżanki.

Włóczka ma kolor bardzo ciemnej (gorzkiej) czekolady i bardzo trudno zrobić fotkę, na dodatek przy słabym, jesiennym świetle dziennym.

Trochę rozjaśniłam fotki, aby można było coś zobaczyć.

Tak wyglądała czapka bez daszku jeszcze kilka dni temu - światło dzienne było lepsze (chyba było trochę słoneczka), ale i tak rozjaśniłam fotkę.


Skończona czapka na modelu - z braku żywego modela "głowy" użyczył globus.
Tu kolor włóczki zbliżony jest do naturalnego.


Na górnej stronie daszku wykonałam splot przeplatany, a od spodu daszku jest splot dżersej (splot prawolewy).

Teraz robię szalik splotem ażurowym.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2009/12/09 18:34:08
    śliczna,koleżnaka będzie zadowolona,te warkocze mnie dobijają,dalej siedzę przy bezrękawniku.
    -
    zawsze_przemek
    2009/12/09 18:34:52
    Super czapka ! ;) a jak zrobiłaś, daszek? usztywniłaś czymś? ;)

    Przemek:)
    www.szydelko-i-druty.bloog.pl
    -
    Gość: Zula,
    2009/12/09 20:59:07
    Czapka śliczna :)
    Zawsze mnie zastanawiało czym taki daszek jest usztywniany? Zdradzisz tajemnicę ? ;)
    -
    splocik
    2009/12/10 20:00:45
    Urszula97 - dziękuję :) Koleżanka już widziała, ale chce odebrać razem z szalikiem.
    Na warkocze trzeba znaleźć swój sposób i dadzą się polubić :)

    Przemku - dziękuję :) Robiłam od brzegu czapki zwężając, a następnie dodając oczka - kształtując w ten sposób daszek, potem zszyłam boki wsunęłam usztywnienie i podszyłam resztę dolnej części daszku.

    Zula - dziękuję :) Odpowiedź jest prosta - usztywnienie wykonałam z grubszego plastiku, ale nie sztywnego i kruchego, tylko takiego, który jest elastyczny. Dokładnie, to wycięłam sztywnik z przykrywki wiaderka, które dawno temu kupiłam - wiaderka już nie ma, a przykrywka nigdy nie była używana lecz przekładana była z miejsca na miejsce.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Zula,
    2009/12/10 22:08:03
    Dziękuję za wyjaśnienie :))
    -
    Gość: Aeshna,
    2009/12/12 09:42:40
    Świetna czapa! Dzięki za poradę co do usztywnienia - też właśnie szukałam;)
    -
    splocik
    2009/12/12 17:35:46
    Zula - :)

    Aeshna - dziękuję :) Miło, że wstąpiłaś :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    elal10
    2012/02/06 08:48:40
    Witaj,
    ta czapka jest cudowna.
    Czy mogłabyś podać opis jej wykonania?
    -
    splocik
    2012/02/06 09:37:10
    Ela10 - dziękuję za pochwałę :)
    Opisu wykonania niestety nie mam, bo takie rzeczy robię z pamięci. Zaczynam, od wymiaru, próbki dzianiny i obiczenia oczek potrzebnych na obwód czapki. Potem dobieram lub wymyślam wzór i po prostu robię. Nie zapisuję wykonywania poszczególnych rządków, bo czasami muszę pruć i poprawiać, a wówczas w opisie musiałabym robić poprawki. Nie robię na zarobek, więc nie potrzebuję opisów.
    Do wykonania czapki możesz zastosować jakikolwiek podstawowy opis i wstawić jakiś splot plastyczny rozmieszczony równomiernie na obwodzie, Zwężanie wykonuj przy splocie, wóczas nie będzie widać zwężania.
    Mam nadzieję, że moje uwagi pozwolą Ci zrobić jedyną, niepowtarzalną czapkę :)
    Pozdrawiam ciepło
    -
    elal10
    2012/02/06 09:45:47
    Dzięki za odzew.
    Ale może pomogłabyś mi w zrobieniu daszka, bo z czapką sobie poradzę tak jak piszesz,
    ale daszka jeszcze nigdy nie robiłam,a brdzo chciałabym mieć taką czapeczkę
    -
    splocik
    2012/02/06 09:53:06
    Ela10 - wyżęj, w komentarzech napisałam o daszku - poczytaj. Jak będzie za mało, to puść maila.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    elal10
    2012/02/06 10:55:10
    Wysłałam emaila, tylko nie wiem czy dotarł do Ciebie.
    -
    splocik
    2012/02/06 14:44:11
    Eal10 - dotarł :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: ,
    2014/11/30 07:02:01
    Mam pytanie gdzie można jakiś schemacik znaleść na ta super czapę?
    -
    splocik
    2014/11/30 14:26:35
    Miły gościu - najprościej powiedziawszy - w mojej głowie :)))
    Poczytaj komentarz - odpowiedź, którą napisałam dla Elal10.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń