środa, 30 grudnia 2009

Anioł - świąteczny i delikatny wzorek

Chyba stanie się tradycją, że co roku lub co dwa lata będę robić jednego anioła na drutach.
Tym razem zrobiłam anioła z prostych kawałków dzianiny.

Kawałki te, to kwadrat, trójkąt i koło - prawie koło :)))
Choć na zdjęciu kształty nieco mijają się z wymienionymi figurami (splot jest elastyczny), to jednak są do nich bardzo zbliżone.


Zszyłam dwa przyległe boki A i B - szew utworzył linię wskazaną przez strzałkę.
W trójkącie zrobiłam przymarszczenie na odcinku DX.
Trójkąt przyszyłam wzdłuż linii CD do szwu powstałego po połączeniu boków A i B.
Wprowadziłam fastrygę po obwodzie koła i ściągnęłam w kulkę, wypychając środek watą.

Po zszyciu, anioł złożył skrzydła i wyglądał tak:


Po ukrochmaleniu, anioł rozwinął skrzydła i prezentuje się tak, a od dołu sukienki do czubka głowy mierzy 26 cm.

Do wykonania anioła zastosowałam delikatny ażurek.
Użyłam nici Perle8 i druty nr 2.

48. Pączki różyczek

Liczba oczek podzielna przez 4 plus 2 oczka brzegowe.
Rz. 1 - oczka lewe;
Rz. 2 - 1 o. brzeg., *3 o. razem na lewo, z 1 oczka zrobić 3 oczka (oczko przerobić potrójnie - następująco: 1 raz na prawo, 1 raz narzucić nitkę (narzut), 1 raz na prawo)*, 1 o. brzeg.;
Rz. 3 - oczka lewe;
Rz. 4 - 1 o. brzeg., * z 1 oczka zrobić 3 oczka, 3 o. razem na lewo*, 1 o. brzeg.
Powtarzać te 4 rzędy.
Uwaga!
Splot doskonale nadaje się na letnią bluzeczkę lub tunikę

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    isia511
    2009/12/22 14:29:18
    Śliczny
    -
    urszula97
    2009/12/22 21:50:56
    Śliczne aniołki i drutowe i szydełkowe,zdurniałam z blogami,załapałam nareszcie,że są dwa,wielkie modernizacje blogów u Ciebie.Pozdrówka i Wesołych świat.
    -
    splocik
    2009/12/27 16:42:47
    Isia511 - dziękuję :)

    Urszula97 - Ślicznie dziękuję :)
    Tak, mam dwa blogi i możesz między nimi przechodzić w zakładkach.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń