poniedziałek, 16 lutego 2009

Ani okrągła, ani trójkątna

Przerwa w robótkowaniu nie oznacza przerwy w pisaniu.

To, co zdążyłam zrobić do rzeczonej przerwy mogę jedną, sprawną (lewą) ręką opisywać i tak będę robić do czasu, aż druga ręka wróci "do siebie".

Zrobiłam trzy serwetki (w tym jedną jako czekoladkę na moje Candy), ale dziś napiszę o najmniejszej.

Wykonałam ją z nitki Maxi metalic na drutach nr 3.
Tu na zbliżeniu widać błyszczącą nitkę.



Wzorek zaczerpnęłam z książki Stefanii Martyniak "Serwety".
Motyw serwetki "Kalia" powtórzyłam trzy razy zamiast sześć, jak podaje opis.

Dzięki tej zmianie uzyskałam śliczny efekt przypominający trzypłatkowy kwiat o nazwie "Trzykrotka wirginijska".
W moim ogródku są dwie trzykrotki - jedna biała, a druga jasnofioletowa.

Kiedyś już zrobiłam serwetkę o trzech płatkach, ale poprzednia znacznie różni się od tej z poniższej fotki.

Jak widać serwetka ma kształt nie całkiem okrągły i na pewno nie trójkątny, a jej wielkość można określić tak - mieści się w kole o średnicy 24 cm.




1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    czarciik
    2009/02/18 08:17:27
    Śliczna serwetka, takiej jeszcze nie widziałam :D
    -
    piumaa
    2009/02/18 14:38:51
    Ta przerwa mam nadzieję nie potrwa długo, bo ja lubię podziwiać Twoje prace. Szybkiego powrotu do formy.
    -
    splocik
    2009/02/18 17:10:09
    Czarciik - dzięki :) Nie widziałaś, bo takiej wcześniej nie robiłam, a i ta jest inna niż opisana w książce.

    Piumaa - miło mi Cię gościć :) Jakoś nie przypominam sobie, byś często zostawiała kilka słów komentarza - prawda? Jednak i tak jest mi bardzo miło, że zaglądasz. Przerwa dotyczy robótkowania, ale mam o czym pisać i mam lewą rękę dobrą do tej czynności.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    xavierra
    2009/02/19 13:05:54
    Serwetka bardzo piękna! Na drutach? ... moja wyobraźnia tak daleko nie sięga niestety :( Robię już trzecią serwetkę na szydełku i jakoś sobie radzę;) A plany mam ho, ho! Tylko nie wiem czy mnie nie przerosną ;) ... Ale koszyczek wielkanocny jak go usztywnię będzie wyglądał przyzwoicie...
    -
    splocik
    2009/02/19 14:44:43
    Xavierra - dzięki :) Tak, serwetka zrobiona jest na drutach. Ten blog poświęciłam wyłącznie robótkom na drutach. Fajnie, że masz plany - jeśli nie wszystkie wyjdą, to świat się nie kończy - kiedyś je zrealizujesz.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    xavierra
    2009/02/19 20:03:06
    Wiem, troszkę się zagalopowałam z tym szydełkowaniem, najpierw kliknęłam, potem pomyślałam, najmocniej przepraszam! :) Wiem, Splociku, że się nie gniewasz :)
    -
    splocik
    2009/02/19 20:07:35
    Xavierra - jasne, że nie gniewam się, bo nie mam powodu, a Ty nie masz za co przepraszać :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    xavierra
    2009/02/19 20:15:33
    :))))

    OdpowiedzUsuń