wtorek, 13 stycznia 2009

Zagadka splotowa - ciąg dalszy


Nadal szukam rozwiązania kombinując przeplatanie oczek na różne sposoby.
Splot "Plaster miodu", to nie był ten poszukiwany.
Otrzymane zdjęcie nie daje wyraźnego widoku splotu, ale to, co udało i się przybliżyć sprawiło, że wpadłam pomysł zastosowania splotu przekładanego.
Nie chodzi o ten warkocz, ale o splot zastosowany na boku i ramionach.

Zdjęcie (nieco przybliżone) wygląda tak:


Mój splot (na chwilę obecną) w oddaleniu, wygląda tak:


To, co mi wyszło nie zadowala mnie do końca, bo nie mam pewności, czy zagadka została rozwiązana, ale uważam, że z powodzeniem można ten splot zastosować zamiennie do wykonania takiego wyrobu.
Na tym jednak nie skończę i będę wracać do tego tematu - nurtującego tematu.
Zatem w wolnych chwilach będę nadal szukać rozwiązania, a może ktoś ma dostęp do zdjęcia pokazującego z bliska tę kamizelę.

Wpadł mi do głowy (teraz - podczas pisania) jeszcze jeden pomysł, ale chcę go dokładnie przemyśleć, zrobić próbkę i ewentualnie przygotować notkę na ten temat.

Splot, który wykonałam nazwę "Słodki", bo trochę przypomina plaster miodu.

43. Słodki

Liczba oczek - parzysta.

Rz. 1 - 1 o. brzeg., *1 o. lewe, nitka z przodu, 1 o. przekładamy bez przerobienia na lewo*, 1 o. brzeg.;
Rz. 2  i 4 - oczka lewe;
Rz. 3 - 1 o. brzeg. *nitka z przodu, 1 o. przekładamy bez przerobienia na lewo, 1. o. lewe*, 1 o. brzeg.
Powtarzamy te 4 rzędy.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość: ottupura,
    2009/01/14 09:45:02
    Nie wiem czy to Ci pomoże, bo nie jestem chyba na bieżąco, ale jeśli dobrze zrozumiałam, to poszukujesz wzoru do tego wdzianka? www.keepandshare.com/doc/view.php?id=825515&da=y jeśli tak to proszę, znalazłam go na tej stronie: evakal.canalblog.com/ , tez mi się podoba i chyba się kiedyś na niego skuszę:)
    pozdr!
    -
    splocik
    2009/01/14 11:00:35
    Ottupura - dzięki, ale ten pierwszy splot już przerabiałam - u mnie on nazywa się "Plaster miodu II".
    Natomiast drugi adres pokazuje również próby podobnych splotów, które wykorzystane zostały do wykonania kamizeli.
    Jeszcze raz bardzo dziękuję za linki.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Krystyna,
    2009/01/14 19:30:54
    ten wzór to nie jest plaster miodu II postaram się go zeskanować i przesłać jak się uda to jeszcze dzisiaj Pozdrawiam
    -
    Gość: Krystyna,
    2009/01/14 19:51:53
    Spociku zeskanowałam i mogę wysłać mail.
    -
    splocik
    2009/01/15 16:52:12
    Krystyna - ja wiem, że to jest plaster II, ale jeszcze mam wątpliwości. Chętnie zobaczę skan i sprawdzę, czy to splot, który właśnie wykombinowałam. Dzięki za Twoją pomoc.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń