czwartek, 15 stycznia 2009

A jednak słodycz, czyli miód


Jednak potwierdziło się moje przeczucie dotyczące splotu zastosowanego w kamizeli, o której pisałam we wcześniejszej notce.
Odpowiedź brzmi:
ten splot, to Plaster miodu II
-
opis wcześniej

Cały czas nurtowało mnie pytanie: jaki jest kruczek, że splot w kamizeli jest nieco inny niż mój miód?
Dedukując podczas robienia prostej serwetki i co rusz sięgając za druty, aby zrobić pomyślany przeplot, uzyskałam odpowiedź na nurtujące mnie pytanie.
Teraz mogę z odpowiedzialnością stwierdzić, że to jest splot, który ja nazwałam "Plaster miodu II".

Skąd moje twierdzenie?

Objaśniam to przy pomocy fotek.

Niebieska próbka (moja) jest tą samą próbką, której fotkę zamieściłam w notce z opisem wykonania splotu.
Porównałam ją ze splotem (przybliżenie) ze zdjęcia wskazanego mi w necie przez zainteresowaną osobę.
To porównanie pozwoliło mi upewnić się, że chodzi o ten sam splot, ale jednocześnie zaintrygowało, co ja robię inaczej, że moja dzianina nieco różni się od tej z netu.


Sprawa wyjaśniła się, gdy zaczęłam przerabiać oczka krzyżowane i pozostające z tyłu (w głębi) dzianiny.

W niebieskiej próbce wszystkie oczka przerabiałam sposobem "od przodu".
Natomiast spróbowałam oczka krzyżujące się po spodniej stronie splotu przerabiać jak oczka "od tyłu".

W praktyce wygląda to tak:
Podczas krzyżowania oczek w prawo, najpierw przerabiamy "od przodu" oczko drugie jako pierwsze (1) i nie zdejmując go z drutu, przerabiamy oczko pierwsze jako drugie w kolejności (2), ale sposobem "od tyłu".

Podczas krzyżowania oczek w lewo, najpierw przerabiamy oczko drugie jako pierwsze (1) - drut wkłuwamy z tyłu roboty i oczko to przerabiamy sposobem "od tyłu".
W drugiej kolejności przerabiamy oczko pierwsze (2), ale sposobem "od przodu".


W efekcie tych, wydawałoby się, niewielkich zmian w wykonaniu oczek, splot staje się wypuklejszy.

Oto efekt moich dociekań.


Dziękuję za wszystkim miłym osobom, które w mailach  i komentarzach wskazywały mi linki do stron z wyrobami i splotami podobnymi oraz skany splotów.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2009/01/15 17:12:16
    Czyli mistrzostwo w rozwiązywaniu zagadek dzianinowych - kolejny raz zresztą:)

    Anna
    -
    splocik
    2009/01/16 15:06:27
    Hrabina - dziękuję :) Lubię zagadki i jestem dociekliwa, ale nie wiem czy to drugie, to wada czy zaleta.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń