czwartek, 8 stycznia 2009

Ani to golf, ani to szal


Wystarczyły dwa wieczory i zrobiłam coś na mrozy.

Nie jest to szalik i nie jest to typowy golfowy szyjogrzej, ale coś z golfa w sobie ma i grzeje.

Dolna część jest szersza i nachodzi na ramiona, zaś góra jest takim troszkę szerszym golfem.


Na człowieku "ogrzewacz" wygląda tak - widać, że można nieźle się schować, a jak zajdzie potrzeba, golf rozwija się i stosuje jako kaptur.


Krótko o wykonaniu mojego ogrzewacza.

Na druty z żyłką nabrać tyle oczek, ile potrzeba na nasz obwód w ramionach i przerabiać w kółko.
Przerabiać splotem półpatentowym Perełka do wysokości 5 cm.
Następne 5 cm przerabiać splotem ściągaczowym 1 x 1.
Następnie przerobić jedno okrążenie samymi prawymi oczkami.
W kolejnym okrążeniu oczkami prawymi, zgubić równomiernie 10-16 oczek (zależnie od grubości włóczki).
Teraz znów wykonać 5 cm perełką, po czym znów dwa rządki przejściowe oczkami prawymi gubiąc ponownie 10-16 oczek.
Dalej przerabiać 25 cm splotem ściągaczowym 1 x 1.
Teraz  zgubić równomiernie 10-16 razy po 2 oczka, przerabiając 3 razem na prawo  i wykonać jeszcze 3-5 cm dzianiny.
Zakończyć luźno.

Oczywiście można ten ogrzewacz udoskonalić, bo to jest najprostsza wersja.

Ogrzewacz sprawdzony na mrozie, a efekt - mróz nie straszny.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hanula1950
    2009/01/08 08:41:13
    Najważniejsze, żeby grzało. Chyba sobie zrobie takie coś, bo straszny zmarźlak jestem.Dzieki za pomysł.Buziaczki.
    -
    Gość: elkas,
    2009/01/08 08:58:40
    Nie wiem czy ktoś to jeszcze pamięta ale jak byłam jeszcze w szklonych latach to takie "coś" nazywało się "komin" pozdrawiam
    -
    splocik
    2009/01/08 09:19:46
    Hanula - tak, najważniejsze jest ciepełko :)

    Elkas - faktycznie było coś takiego, ale to była prosta rura. Ja połączyłam rurę i początek poncho. Myślę, że efekt jest dobry.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: gaga1957,
    2009/01/08 14:28:53
    Witaj Splociku. Pomijając fakt, że ładne toto to mnie intryguje czyj to nosek widać, ha ha. Buziaki.
    -
    splocik
    2009/01/08 14:48:37
    Gaga - dzięki :) Nosek nie mój, ale modelka nie wyraziła zgody na więcej.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: ottupura,
    2009/01/08 18:40:02
    Witaj! faktycznie ma w sobie coś z golfu:). super sprawa, chyba powinnam sobie coś podobnego zrobić na te mrozy, bo mój ażurowy szaliczek nie sprawdza się w tą pogodę!
    przy okazji, chciałam powiedzieć, ze się przenoszę w takie oto miejsce: myottupura.blogspot.com/ , pozdrawiam!
    -
    splocik
    2009/01/11 14:39:58
    Ottupura - ażurowy szaliczek jest dobry pod warunkiem, że jest długi i można kilka razy owinąć go wokół szyi. Dzięki za informację o zmianie adresu :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    violetta666
    2009/01/11 21:07:21
    to jest świetne oj i przydałoby się kilka dni temu na takie mroziska a ja właśnie teraz odczuwam skutki mrozu :( idę poczytać jak to cudeńko zrobić pozdrawiam cieplutko Viola
    -
    Gość: Motylek73,
    2009/01/12 17:48:51
    Splociku, mam kłopot z pocztą - nie udaje mi się wysłać do Ciebie maila. Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Mam nadzieję, że uda mi się w końcu wysłać jakąś wiadomość.

    Motylek
    -
    splocik
    2009/01/12 19:36:21
    Violetta666 - dzięki :) Zima jeszcze nie powiedziała "do widzenia", więc możesz śmiało zrobić taki ogrzewacz.

    Motylku - uff! Przynajmniej sprawa jest jasna - dzięki za informację i czekam na list.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ewcia116
    2009/01/16 16:46:50
    o przypomniało mi się ile ja tego zrobiłam dla koleżanek w liceum oj narobiłam się tych kominów takich prostych i ulepszonych dobrze że przypomniałaś trzeba sobie coś takiego zrobić pozdrawiam
    -
    splocik
    2009/01/16 19:44:48
    Ewcia116 - ten ulepszony komin - ogrzewacz jest wspaniały na mrozy. Rób szybciutko, żeby jeszcze skorzystać - na zdrowie.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń