niedziela, 5 sierpnia 2007

Sweterek - po prostu bułka z masłem

Czytając na forum robótkowym wątek  o sweterku dla dzidzi wg pani Zimmermann (gratulacje dla pani za pomysł), sama nabrałam ochoty na zmierzenie się z tym tematem.

Po przejrzeniu stron wskazanych przez forumowiczki, swoje rozważania oparłam na fotkach z tych trzech adresów:
http://www.knitting-and.com/wiki/Baby_Surprise_Jacket
http://community.livejournal.com/knitting/8229811.html
http://doulicia.blogspot.com/2007/04/baby-surprise-jacket-and-notes.html

Dlaczego opierałam się akurat na fotkach?
Wszystkiemu winien brak w edukacji językowej, a próba wykorzystania translatora skończyła się śmiechem, ponieważ z tłumaczenia wychodziły bzdury.
Dlatego też uważnie przyglądałam się fotkom, po czym stwierdziłam, że nie powinno być większego problemu i tak też było.

Podsumowanie wygląda tak:
W czwartek (02.08) rozpoczęłam robótkę i uzyskałam taki efekt :


Tu ujmowałam oczka.

W piątek (03.08.) efekty był już taki:


Tu dodawałam oczka i zrobiłam część prostą.

W sobotę (04.08) zakończyłam robótkę.
W tym dniu wykonałam kolejne dodawanie oczek i wykończenie sweterka.


Dziś (05.08.) zaczęłam robić spodenki do kompletu - w odwrotnej kolorystyce, jak widać na fotce.


Dopisek specjalny
Podaję linki do późniejszych wpisów zawierających informacje dotyczące wykonywania sweterka.
1. Kolejne kroki przy tworzeniu sweterka - TUTAJ
2. Tworzenie kąta prostego w sweterku - TUTAJ

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    kasia_1011
    2007/08/05 18:25:06
    Rewelacja!
    Czy możemy liczyć na dokładny opis jak tę bułke z masłem zrobić?
    Ja np. nigdy nie odejmowałam oczek tak, żeby wyszedł kąt prosty. Nie mam pojęcia jak to zrobić.
    -
    kasiazyw
    2007/08/06 10:17:25
    Sweterek śliczny - powiedz nam jak go robiłaś też mam na niego chrapkę (i dziecię w odpowiednim wieku)
    -
    mimamo
    2007/08/07 09:47:03
    świetny komplecik, ja na razie dałam spokój z robieniem sweterków dla mojej córki - ona szybciej rośnie niż ja robię na drutach ;), ale muszę zrobić jej jesienny sweterek na wyrost, pozdrawiam
    -
    Gość: lilu_s,
    2007/08/07 18:35:12
    świetne.. gratuluję :) ja to nie używam translatora.. moja przyjaciółka tłumaczy to co może choć i to czasami zabawnie wychodzi ;) pozdrawiam i życzę wytrwałości :)
    -
    motylek73
    2007/08/07 19:22:14
    Sweterek sliczny! Czekam na opis wykonania, bo o ile z ujmowaniem oczek bym sobie jeszcze poradzila to z dodawaniem nie bardzo (nie wiem w ktorym momencie i gdzie je dodawac). Tez mam chrapke na taki sweterek dla swojego Bobasa albo ktoregos z zaprzyjaznionych dzieciaczkow.
    -
    fusilla
    2007/08/09 19:39:11
    Piekny komplecik będzie! Pozdrawiam!
    -
    splocik
    2007/08/09 20:26:40
    Kochane moje!
    Dziękuję za tak wiele miłych słów.
    Znikam na parę dni, ale gdy wrócę zamieszczę kilka wskazówek.
    Nie będzie to dokładny opis, bo takiego nie posiadam - nie robiłam, ale to, co mogę podpowiedzieć zapewne będzie pomocne.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    justyha1
    2007/08/24 20:25:09
    Piękny sweterek.
    -
    Gość: Megikucz,
    2012/03/26 22:12:01
    chętnie bym zrobiła taki sweterek z jednego kawałka a patrząc już na te zdjęcia to wydaje mi się czarną magią. Przydałaby mi się jakaś Pani która pokazałaby jak to zrobić... :-( ale nikogo nie znam... albo jakiś mocno opisowy projekt krok po kroku z wyjaśnieniami
    -
    splocik
    2012/03/27 07:32:05
    Megikucz - witam :) Chyba nie doczytałaś do końca notki, bo właśnie KROK po kroku znajdziesz w linku podanym w DOPISKU :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ela_babunia,
    2014/09/23 16:54:03
    Szkoda, że ma opisu zrobienia spodenek
    -
    splocik
    2014/09/28 11:03:01
    Elu_babuniu - nie podawałam opisu spodenek, bo... robiłam "na oko". W necie jest trochę opisów i może na któryś trafisz.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń