czwartek, 31 maja 2007

Debiut czerwonej bluzki

Miała już swój debiut na osobie niecałe trzy tygodnie temu (tuż przed upałami - udało się), ale ponieważ miałam zaplanowane inne notki m.in.  o rękawach, więc debiut blogowy jest dopiero dziś.


Rękawy, jak widać - mają długość 3/4.
Ażur wykonałam na zasadzie odpowiedniego przerabiania (gubienia oczka w określonym kierunku), po którym wykonywałam jedno oczko prawe, a po nim narzut.
To cała filozofia zastosowanego ażurku.

Dekolt zrobiłam w serek - podobny do podkroju w szpic.


Plisę zawsze wykonuję po zszyciu ramion i zawsze tak samo, bez względu na rodzaj zastosowanego ściągacza.
Dopiero po zakończeniu plisy przyszywam rękawy i zszywam resztę.
Do wykonania plisy, na obwodzie dekoltu nabieram na druty z żyłką (lub pończosznicze) odpowiednią liczbę oczek i przerabiam ściągaczem lub innym splotem (zależnie od fasonu).
Z reguły robię tak, że nabieram nieparzystą liczbę oczek po to, by na środku dekoltu pozostawało jedno oczko do tworzenia kolumienki oczek prawych.
Trzy oczka na środku dekoltu przerabiam razem, w co drugim lub każdym okrążeniu (zależnie od ostrości szpica) w taki sposób, jak pisałam o kombinacjach na trzech oczkach.

W tej bluzce rządek przed zakończeniem plisy wykonałam dziurki, przez które przeciągnęłam sznureczek wykonany łańcuszkiem.
Na końcu sznureczka zamocowałam szklane koraliki - pomysł wpadł mi do głowy w trakcie wykonywania plisy.

Przy okazji napiszę o wykonywaniu plis w pozostałych (opisanych wcześniej) rodzajach dekoltów.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    gosia_arma
    2007/06/01 10:38:33
    Bardzo fajna kombinacja ażurków, kolor bajeczny.
    Jedyny minus ja nie lubię rękawów 3/4, ale to Twoja bluzeczka i jest naprawdę fajna.
    Pozdrawiam serdecznie Gosia
    -
    fusilla
    2007/06/01 12:22:36
    Piękny sweterek. Czy podawalaś już opis wzoru? Pozdrawiam znad jeziora!
    -
    anqu
    2007/06/01 16:57:53
    przepiękny sweterek ci wyszedł
    -
    splocik
    2007/06/04 09:39:12
    Gosia - dzięki. Też nie lubię takich rękawów, ale często długie rękawy podsuwam, więc spróbowałam jak to będzie bez podsuwania. Chyba nie będzie tak źle.

    Fusilla - dzięki. To jest bardzo prosty ażur i uważam, że opisana zasada powinna wystarczyć. Stosując tę zasadę można ażur dowolnie kształtować.

    Anqu - dziękuję Ci bardzo.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    fusilla
    2007/06/13 20:47:43
    Pozdrawiam znad jezior i lasów
    -
    splocik
    2007/06/15 21:30:58
    Fusilla - bardzo dziękuję za pozdrowienia.
    Możesz bliżej określić jeziora?
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń