piątek, 22 stycznia 2010

Trzecie wcielenie ażurowych rowków

Na początku blogowania podawałam opis wykonania prostego ażurku - Ażurowe rowki.
Później nieco zmieniony ażurek zastosowałam do wykonania szala clapotisopodobnego - Ażurowe rowki II.

Do wykonania szalika, o którym pisałam, zastosowałam ponownie pierwszą wersję ażurku Ażurowe rowki z maluśką zmianą.
Mianowicie, zamiast stosować rządki oczek lewych i rządki oczek prawych, każdy rządek wykonywałam jako oczka prawe, czyli powtarzałam pierwszy rządek.

Dla odróżnienia od poprzednio zastosowanych, ten splot nazwałam Ażurowe rowki III.
W porównaniu z poprzednimi, ten splot jest dwustronny i jest o tyle przyjemniejszy w robieniu, że nie trzeba zwracać uwagi jakie oczka należy robić.

50. Ażurowe rowki III



Liczba oczek podzielna przez 4 + 2 oczka brzegowe.

Rz. 1 - 1 o. brzeg., *2 o. p., 1 n., 2 o. razem na prawo*, 1 o. brzeg.
Powtarzać ten rządek.

Jak widać jeden spot można modyfikować na wiele sposobów.
Niebawem okaże się (będę pisać), że ten splot może znaleźć jeszcze inne zastosowanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz