poniedziałek, 18 stycznia 2010

Dziś o splocie nabieranym

Przed Świętami dotarło do mnie sporo maili i kilka komentarzy z prośbami o schematy, opisy splotów tudzież o rozwiązanie problemów ze splotami - znaczy rozwiązanie zagadki: "jak się to robi?".

Jak już wspomniałam we wcześniejszej notce, zaczęłam robić różne próbki i robię je na zmianę, odkładam i wracam.
Gdybym zajęła się tylko jedną zagadką, to zakopałabym się na dobre i głowa nie podsyłałby nowych pomysłów na rozwiązanie problemu.
Dlatego nie będę odpowiadać według kolejności wpływu maili bądź wpisów komentarzy, ale w takiej, w jakiej rozwiązana zostanie dzianinowa zagadka.

Dziś o splocie nabieranym.


Wykonałam próbek kilka rozwiązując zagadkę zadaną przez Kasię/Anitę w komentarzu.
Na podstawie tych kilku próbek stwierdziłam, że ten efekt ostatniej próbki jest rozwiązaniem zagadki.
Być może splot w moim wykonaniu wygląda nieco inaczej, ale jest to efekt sposobu robienia - ja robię luźno.
Przysłana fotka przedstawia splot wyglądający na wykonanie maszynowe, ale jeśli jest to dzianina zrobiona ręcznie, to musiała być robiona dość ściśle.

Najpierw porównanie próbek.


Prawa strona splotu nabieranego.

Moja próbka splotu.

Lewa strona splotu nabieranego.

Moja próbka splotu.

49. Splot potrójnie nabierany

Liczba oczek parzysta + 2 oczka brzegowe.

Rz. 1 - 1 o. brzeg., *oczka prawe*, 1 o. brzeg.;
Rz. 2 - 1 o. brzeg., *oczka lewe*, 1 o. brzeg.;
Rz. 3 - 1 o. brzeg., *1 o. p., nitka z przodu, 1 o. przełożyć bez przerobienia, 1 o. brzeg.;
Rz. 4 - 1 o. brzeg., *nitka z przodu, 1 o. przełożyć bez przerobienia, 1 o. l.*, 1 o. brzeg.;
Rz. 5 - jak rząd 3;
Rz. 6 - jak rząd 2;
Rz. 7 - jak rząd 1;
Rz. 8 - 1 o. brzeg., *1 o. l., nitka z przodu, 1 o. przełożyć bez przerobienia*, 1 o. brzeg.;
Rz. 9 - 1 o. brzeg., *nitka z przodu, 1 o. przełożyć bez przerobienia, 1 o. p.*, 1 o. brzeg.;
Rz. 10 - jak rząd 8.
Powtarzać te 10 rzędów.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    ona_i_ja
    2010/01/19 06:41:49
    Teraz wiem do kogo się udam na naukę dziergania, gdy już nie będę mogła poradzic sobie z opisem :) Pozdr
    -
    splocik
    2010/01/19 16:21:20
    Ona_i_ja - nie ma sprawy :) Tylko nie na naukę dziergania, bo to dotyczy haftu, ale dziania :)))
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń