piątek, 20 listopada 2009

O brzegowych oczkach raz jeszcze

O oczkach brzegowych pisałam w jednej z pierwszych notek - TUTAJ.
Dla różnych potrzeb stosuje się różne rozwiązania.
W odpowiedzi na zadane (w jednym z komentarzy) pytanie, przygotowałam foto-instruktaż wykonania luźnego oczka brzegowego - inaczej niż podałam w wyżej linkowanej notce.

W kolejnych krokach przedstawiam wykonanie oczek brzegowych po obu stronach robótki.
Oczko brzegowe wykonane jest w taki sam sposób po prawej i po lewej stronie roboty.
LEWA STRONA ROBOTY

1 krok
Przed oczkiem brzegowym, nitkę przekładamy do przodu roboty, a oczko przenosimy (bez przerobienia) z drutu lewego na prawy w sposób wskazany przez strzałkę.


2 krok
Nitka z przodu, oczko brzegowe przełożone na prawy drut.


3 krok
Po odwróceniu roboty, drut wkłuwamy "od tyłu" w oczko brzegowe  - wskazuje strzałka.


- inne ujęcie

4 krok
"Zagarniętą" (jak do wykonania oczka prawego) nitkę przeciągamy przez oczko.


Oczka brzegowe tego boku dzianiny wyglądają tak, jak na poniższej fotce.


PRAWA STRONA ROBOTY

1 krok
Przed oczkiem brzegowym, nitkę przekładamy do przodu robótki, a oczko przenosimy (bez przerobienia) z lewego na prawy drut - jak na fotce.


2 krok
Nitka z przodu roboty, oczko przełożone na prawy drut.


3 krok
Po odwróceniu roboty, drut wkłuwamy "od tyłu" w oczko brzegowe - wskazuje strzałka.
Jak wyżej, w 4 kroku, "zagarniamy" (jak do wykonania oczka prawego) nitkę i przeciągamy przez oczko brzegowe.


Oczka brzegowe tego boku dzianiny wyglądają tak, jak na poniższej fotce.


1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    makneta
    2009/11/20 21:19:29
    Jesteś nieoceniona i czytasz w myślach. Przetłumaczyłam wzór beretu, ale nie bardzo rozumiałam jak zrobić owo oczko przełożone, nitka z przodu, teraz już wiem.
    Zaraz dopiszę link do tego postu we wzorze na beret.
    Pozdrawiam i dziękuję
    makneta
    -
    splocik
    2009/11/21 17:31:54
    Raczej czytam komentarze i staram się na nie odpowiadać również w taki sposób :)))
    Nie mniej miło mi, że trafiłam Tobie w temat.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    elzbieta.morawiec
    2009/11/22 23:04:33
    zapraszam na chwilkę do siebie
    -
    splocik
    2009/11/23 16:06:37
    Elzbieta - ślicznie dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    gaga1957
    2009/11/24 14:22:28
    Lekcja świetnie poprowadzona. Ale ja narazie zaciekle haftuję. Buziaki.
    -
    splocik
    2009/11/24 17:08:38
    Gaga1957 - dziękuję :) Jestem ciekawa Twoich hafcików.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń