piątek, 3 kwietnia 2009

Niespodzianka literowa - naszyjnik nr 1

Ponieważ otrzymałam informację, że przesyłka dotarła do adresatki, zatem mogę napisać o literowej niespodziance.

W mojej zabawie "Złap szczęśliwą liczbę ", oprócz nagrody głównej (zakładka + dodatek) przewidziałam niespodziankę dla drugiej osoby - wybranej drogą literowej wyliczanki.

Szukając alternatywy dla wyszywania lewą ręką, wykonałam próbę wiązania węzłów lekkiej makramy - to takie moje określenie.
Wykonywanie makramy ze sznurka byłoby za ciężkie, stąd pomysł na zabawę z makramowymi drobiazgami.
W czeluściach zasobów włóczkowych wyszukałam bawełnę.
Etykietka gdzieś zapodziała się, ale to najprawdopodobniej jest Camilla.
W piątkowy i sobotni wieczór podczas oglądania jakiegoś filmu zaplatałam, zaplatałam i zaplotłam tyle ile widać na fotce.
Jest to część naszyjnika zastępująca łańcuszek.
Zastosowałam tutaj węzeł falisty, a bliżej wisiorka węzeł płaski.


Do wiązania potrzebne są obie ręce, a obie ręce mam.
Tylko, że prawa musi być trochę mniej angażowana i wykonywać lekkie prace.
Przy makramie mogę tak manipulować wiązaniem, że prawa ręka nie cierpi i służy jedynie do przytrzymywania nitki.
Poza tym, przy wiązaniu węzłów, nie wykonuję ręką takich ruchów, jak podczas pracy z drutami czy szydełkiem.

W niedzielę uformowałam wisior, a między węzłami zamocowałam drewniane koraliki.
Efekt mojej pracy w całości wygląda tak:

Naszyjnik nr 1

I jeszcze zbliżenie na wisior:

Do wykonania naszyjnika zastosowałam węzły:
- falisty,
- płaski,
- żeberkowy.

*****
Po zmianie czasu byłam tak nieprzytomna, że wysłałam naszyjnik i dopiero po powrocie z poczty zorientowałam się, że nie zrobiłam fotki.
Na moją prośbę, adresatka (Janola) wykonała fotki, dzięki czemu mogłam w tej notce przedstawić efekt gotowego naszyjnika.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    makneta
    2009/04/03 18:25:16
    Wiesz, że cały czas mnie zaskakujesz? Niesamowita jesteś. Bardzo ładny naszyjniczek.
    Pozdrawiam
    Makneta
    -
    alexls
    2009/04/03 21:02:12
    WItam! Wlasnie otrzymalam przesylke z zakladkami z wymiany. Otrzymalam jedna z Twoich zakladeczek. Jest sliczna! Dziekuje bardzo:)
    -
    splocik
    2009/04/05 19:26:52
    Makneta - dzięki :) Wiesz, ja siebie też potrafię zaskakiwać :))))

    Alexis - dziękuję :) Twoje zakładki także są śliczne :)

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń