niedziela, 26 kwietnia 2009

Śliczny ażurek z błędem w schemacie

Bardzo często zdarza się, że w publikowanych opisach i schematach wzorów są błędy.
Sama często spotykam się z takimi błędami, co jest bardzo denerwujące, ale o tym napiszę innym razem.

Dziś o ślicznym splocie ażurowym, który jakiś czas temu poprawiałam na prośbę Motylka73.
Wówczas otrzymałam od Niej zdjęcia sweterka i schematu - oba poniżej.
Wystarczyło kilka próbek i błędy zostały poprawione.

Teraz przeczytałam na forum robótkowym, że znów ktoś ma problem z tym splotem.
Postanowiłam odszukać w moich zasobach fotki i napisać tę notkę.

Fotka pokazująca sweterek

Schemat z opisem znaków.
Ten schemat zawiera błędy, które sprawiają, że ażurek nie daje efektu widocznego na zdjęciu.


W wyniku podwójnego przeciągnięcia, z trzech oczek uzyskuje się jedno - to taka dodatkowa informacja dla początkujących.

Nie pamiętam dokładnie, ale chyba trzecia albo czwarta próbka wyjaśniła mi, gdzie tkwi błąd.

Nie będę analizować błędów i poprawek, bo na poniższym schemacie dokładnie widać, gdzie i jakie naniosłam poprawki.

46. Gałązki z listkami

Wersja 1

Wersja 2

Druga wersja z moimi poprawkami polegała na wprowadzeniu małych zmian.
W rządku nr 3 jest pusta kratka z lewej strony raportu, co oznacza, że w tym miejscu nie ma oczka.
W wyniku braku oczka (w raporcie), w tym rządku jest o jedno oczko mniej, ale w następnym rządku (5) jest ono dodane w postaci narzutu w odpowiednim miejscu i liczba oczek powraca do normy.


Obie wersje dają podobny efekt ażurku, jednak druga wersja sprawia, że listek jest u nasady przewężony - miejsce to na obu próbkach wskazuje strzałka.

Porównanie próbek wykonanych według schematów obu wersji.




Przy okazji tej notki wzięłam do rąk druty.
Wykonałam próbki, bo schematy były zapisane, a próbek poprzednio nie sfotografowałam.
Robienie próbek pozwoliło mi ocenić, że jeszcze nie czas podejmować robótki na drutach, bo ręka jeszcze niedomaga, ale jest na dobrej drodze do sprawności.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość: Zuza-28,
    2009/04/27 07:13:29
    Dziękuję bardzo za pomoc i skorygowanie błędu

    Zuza-28 :)
    -
    fusilla
    2009/04/27 12:43:19
    Pelnej zdrowotnosci zycze!
    -
    Gość: Motylek73,
    2009/04/27 18:23:56
    Chyba ta druga wersja wzorku jest ładniejsza - listek taki bardziej foremny.
    A ja cały czas mam sweterek z tym splotem w kolejce.
    I doczeka się, bo BARDZO mi się podoba.
    I wychodzi na to, że dobrze, że troszkę zwlekałam, bo mam teraz jeszcze ładniejszą wersję!
    Dziękuję Splociku!
    I życzę, żeby ręka wróciła do formy jak najszybciej!
    -
    splocik
    2009/04/28 08:16:22
    Zuza-28 - miło, że mogłam pomóc :)

    Fusilla - ślicznie dziękuję :)

    Motylku - ja też uważam, że druga wersja jest lepsza. Dziękuję za życzenia.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń