poniedziałek, 2 marca 2009

Jeden z kilku splotów

Kiedyś - dawno temu robiłam sweter (pulower) pewnemu starszemu Panu.
Sweter podobał się nie tylko obdarowanemu, ale wszystkim, którzy oglądali moje dzieło.
Tamtego swetra już nie ma (był często eksploatowany, bo lubiany), a Pan przeniósł się do "innej krainy".
Przeglądałam zdjęcia, ale na jak złość na żadnym swetra nie widać.

W projekcie swetra zastosowałam poziome pasy składające się z 5 różnych splotów reliefowych.
Nie były to sploty z przekładanymi oczkami, ale różne układy oczek prawych i lewych.
Jednym ze splotów była szachownica - kratka.
Innym splotem były skośne kreski, podobne do tych, jakie zastosowałam w ostatnio zrobionym swetrze.
Między innymi było też coś na kształt rombów związanych w ogniwa, jak na poniższej próbce.


44.  Ogniwka i romby

Liczba oczek podzielna przez 14 + 2 oczka brzegowe.

Opis wykonania splotu podaję w formie schematu.
Na rysunkach nie uwzględniłam oczek brzegowych.
Dla ułatwienia wykonania splotu, ponieważ każdy rządek ma inny układ oczek, narysowałam schemat wykonania kolejnych rządków z uwzględnieniem odwracania robótki.


Ten splot można z powodzeniem zastosować na całej powierzchni np. męskiego swetra, co na pewno da wspaniały efekt.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość: gaga1957
    2009/03/03 07:05:29
    Swietny pomysł. To niemalże szkółka. Wpisuję się na liste uczniów. Buuziaki.
    -
    splocik
    2009/03/03 14:02:33
    Gaga - dzięki :) Na naukę nigdy nie jest za późno :))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń