sobota, 16 sierpnia 2008

Jeszcze na czterech drutach, ale...

Jeszcze jest na czterech drutach, ale za dwa, trzy okrążenia zostanie przeniesiona na druty z żyłką.

Robię małą serwetkę z kwiatem o ośmiu płatkach.


Robótka powstaje równolegle z pewnym drobiazgiem, ponieważ drobiazg robię przy świetle dziennym, a serwetką zajmuję się wieczorem, gdy nie siedzę przed telewizorem.
Próbowałam robić przy komputerze, ale to nie tivi i tu nie da się oderwać wzroku od monitora, więc zrezygnowałam z takiej opcji.

Małe serwetki robi się szybciej niż te duże i wielkie, bo gdy już jest pewna wprawa, to w jeden wieczór można rozpędzić się, a w drugi skończyć.
Mi się jednak nie spieszy, więc jeśli skończę dziś, to jutro a może pojutrze pojawi się fotka z gotową, rozciągniętą serwetką.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    vivictoria
    2008/08/16 12:21:25
    Najbardziej lubię jak już robię na okrągło na jednym drucie. Zaczątek budzi we mnie dreszcz niechęci, bo się boję... nie lubie zaczynać, może teraz są jakieś bezbolesne metody???
    -
    tayton
    2008/08/16 17:12:14
    Buuuuu....mnie właśnie ten początek nie wychodzi. Wczoraj cztery raz rozpoczynałam swoją (a właściwie Twoj - dzieki za tak zrozumiały opis) serwetkę i kicha. Ciągle coś mi spadało albo było za mocno rozlazłe. Ostatnim razem nawet do siódmego rzędu doszłam ale było już bardzo późno oczy mi wysiadły i coś niezmiernie namotałam - jakoś na jednym drucie przybyło mi 6 oczek, a gdy chciałąm ten rząd spruć już nie mogłam połapać tych dołożonych oczek. Będę jeszcze próbować...
    -
    splocik
    2008/08/17 15:23:08
    Vivi - też nie lubię początku takiej robótki, ale sama wiesz, że koncentracja na detalach jest ważna. Nie pozostaje nic innego jak zmobilizować się i skoncentrować na początku - później już tylko "do przodu".

    Tayton - przygotowałam opis mojego sposobu na początek - myślę, że to Ci pomoże.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    justyha1
    2008/08/17 21:29:35
    Ja też zwykle zaczynam od nabrania oczek na jeden drut, ale rozkładam potem oczka na trzy druty, a przerabiam czwartym, łatwiej mi ujażmić cztery druty niż pięć. Jestem pewna że śliczna serweteczka z tego maleństwa powstanie.
    -
    kawa80
    2008/08/18 23:01:21
    no proszę, a ja szukałam wszędzie jak to zacząć. Dzięki, na pewno popróbuję... kiedyś :)
    -
    splocik
    2008/08/20 08:38:38
    Justyha - zgadza się - najlepiej jest zaczynać na trzech drutach, ale potem dobrze jest dodać czwarty, gdy liczba oczek jest parzysta - wygodniej przerabia się raporty wzoru.

    Kawa - miło, że instrukcję znalazłaś u mnie. Powodzenia w próbowaniu :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    wiki45a
    2008/08/31 00:11:22
    Wspaniała instrukcja robienia serwetek na drutach. bardzo przejrzysta.

    Technika teraz rzadziej stosowana. sama robiłam kiedyś dużo serwetek na drutach. dzisiaj nie wiem dlaczego wole szydełko. Ale skusiły mnie Twoje serwetki. Może znowu wrócę do drutów.
    -
    splocik
    2008/09/01 07:44:17
    Wiki - dziękuję :) Technika do niedawna rzadziej stosowana, teraz wraca do łask. Będę kusić nadal i zachęcać do robótek na drutach.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń