niedziela, 17 sierpnia 2008

Ja zaczynam w taki sposób

Jeden ze sposobów na problem z rozpoczęciem serwetki.

Ja zwykle zaczynam tak, jak nakazuje opis wykonania, a potem dzieje się różnie.
Najczęściej wprowadzam własne zmiany i to sprawia, że wyrób staje się wyjątkowy - unikalny, a dla mnie rozpoznawalny.

Sam początek robiony na drutach wygląda tak:

1. Nabieram na druty tyle oczek, ile przewiduje opis (np. 9);



2. Wyjmuję jeden drut i przekładam na niego 6 oczek - nabranych jako pierwsze.

3. Trzecim drutem przerabiam 3 oczka z tychże sześciu.

4. Wprowadzam do pracy czwarty drut i przerabiam nim kolejne 3 oczka.

5. Uwolnionym od oczek drutem przerabiam kolejne 3 oczka znajdujące się na drucie, który był od początku.



Uwaga!
Przy nabieraniu oczek koniec nitki pozostawiam dłuższy, by włączyć go do przerobienia pierwszego okrążenia. Dzięki temu nitka jest zabezpieczona przed wypruciem oraz sam środek jest wzmocniony.

Dalej przerabiam zgodnie z opisem pierwszego rządka, np. *1 oczko prawe, 1 nabrane*



Na początku wygląda to trochę dziwnie, ale po nakrochmaleniu i rozciągnięciu serwetki zmienia się na plus.

Sam początek można wykonać za pomocą szydełka.

1. Wykonać 5-6 oczek łańcuszka i zamknąć w kółeczko oczkiem ścisłym;

2. Narzucić nitkę (jak przy oczkach nabranych), następnie szydełko wkłuć w kółeczko i przeciągnąć pętlę z nitki. Powtórzyć czynności do momentu uzyskania odpowiedniej liczby oczek.

Uwaga!
W przypadku liczby nieparzystej, nabrać oczek o jedno więcej, by później przy przerabianiu pierwszego rządka, oczko powstałe z zamknięcia łańcuszka przerobić razem z pętlą następującą bezpośrednio po nim.

3. Rozdzielić równomiernie oczka na 3 lub 4 druty i przerobić według opisu.

W przypadku zastosowania szydełka, początek wygląda tak:




1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    vivictoria
    2008/08/17 18:48:55
    Cała trudność, że te druty lubią sobie wylatywać z tego początku i znów mamy początek :) Pięknie pokazane! Dziękuję osobiście.
    -
    splocik
    2008/08/17 19:45:19
    Vivi - zapomniałam napisać o najważniejszym. Przez kilka pierwszych okrążeń pomagam sobie kolanami a dokładniej, to druty leżą na kolanach i tak na leżąco przerabiam oczka. Można nabrać wprawy - twierdzę na podstawie własnych doświadczeń.
    Dzięki :) Ja także podziwiałam Twoją lekcję szycia. Maszyna stoi po mojej prawicy i cichutko prosi: "rusz mnie i uszyj coś..." Może dam się skusić.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    tayton
    2008/08/17 20:58:04
    Splociku dziękuję bardzo za dokładne wyjaśnienia, sama nawet zaczełam kombinować z szydełkiem :-) Może coś go wyjdzie. Byle tylko znów drut nie wypadł. Mam dziwnie tę samą przypadłość co Vivi.
    -
    makneta
    2008/08/18 21:29:04
    He, też miałam ten kłopot co Vivi i Tayton, więc niestety robienie serwet na drutach stoi w bardzo długiej kolejce nowych technik do nauczenia się.
    Ja czasami robię przy komputerze, ale niestety często jest to praca głupiego, bo łatwo można się pomylić.
    Pozdrawiam
    Makneta
    -
    ewcia116
    2008/08/19 10:15:06
    serweta wyszła super

    co do lekcji jak zacząć wielkie dzieki ale ja sobie druciane serwety odpuszczę pewnie te druty bym goniła po całym pokoju ;-) to nie na moje nerwy hi hi zostanę przy podziwianiu Twoich pozdrawiam cieplutko
    -
    splocik
    2008/08/19 21:14:22
    Tayton - mam nadzieję, że uda Ci się i niebawem będę oglądać Twoje cudo.

    Makneta - kiedyś miałam awersję do pracy z wieloma drutami - chyba "dorosłam" do tej techniki, bo teraz idzie mi to nawet dość sprawnie.

    Ewcia - dziękuję :) No, no, a Twoja piękna baletnica? To dopiero dzieło nie na moje nerwy. hi hi.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ashi,
    2009/12/22 15:24:56
    Mój komentarz trochę nie pasuje do pozostałych z rocznym odstępem, ale co tam xD
    Serdeczne dzięki za ludzki opis tej techniki *.* Dopiero zaczynam zabawę z drutami & szydełkiem, dlatego jak coś nie jest zrobione jaśniej niż jasno to nie mogę do końca pojąc o co chodzi ; )
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam! ;D
    -
    splocik
    2009/12/29 07:54:53
    Ashi - jeszcze się tu kręcę, więc komentarz po roku też jest mile widziany :)
    Życzę powodzenia i przyjemności z tworzenia drutami i szydełkiem.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    katarzyna2466
    2011/01/30 09:25:11
    Rrany znalazłam i doczytałąm.....:) nawet kumam hihi...Faktycznie bardzo czytelne polecenia, Splociku sama wydaj jakiś magazyn, poradnik lub przewodnik ....z Twoim talentem zdobędziesz sławę Wery Tuszyńskiej .Pozdrawiam.
    -
    splocik
    2015/06/21 15:28:08
    Katarzyna2466 - nie mam pojęcia jakim sposobem umknął mi Twój komentarz. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Zastanowię się nad pomysłem..., może...
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń