piątek, 1 sierpnia 2008

Jeden ze splotów zastosowanych w sukieneczce

Splot, który zastosowałam do wykonania dołu sukieneczki, w stanie luźnym daje efekt pofałdowania.
Jeśli do jego wykonania użyje się włóczki cienkiej i sprężystej, wówczas pofałdowanie jest znaczne - jak w sukieneczce.

Próbka wykonana została z grubszej i mało elastycznej włóczki - widać (poniższa fotka), że fałdy są bardziej płaskie niż w sukience.



W stanie rozciągniętym układ dziurek przypomina mi listki - ale jakiej rośliny? Może akacji? A może innej roślinki?
Jak nazwać ten splot? - może ktoś podsunie pomysł.
Roboczo splot nazwałam Listki X, ale ostatecznie nazwałam go
Listki - gałązki.

39. Listki - gałązki


 
Liczba oczek 29 + 2 oczka brzegowe
Rz. 1 - 1 o. brzeg., *1 prawe, 3 prawe razem, 9 prawych, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 2 lewe, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 9 prawych, 3 prawe razem (jak oczko przekręcone),* 1 o. brzeg.;
Rz. 2 - i wszystkie rzędy parzyste - oczka prawe przerabiać na prawo, oczka lewe i narzuty przerabiać na lewo;
Rz. 3 - 1 o. brzeg., *1 prawe, 3 prawe razem, 8 prawych, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 1 prawe, 2 lewe, 1 prawe, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 8 prawych, 3 prawe razem (jak oczko przekręcone),* 1 o. brzeg.;
Rz. 5 - 1 o. brzeg., *1 prawe, 3 prawe razem, 7 prawych, 1 narzut, 1 pra­we. 1 narzut, 2 prawe, 2 lewe, 2 prawe, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 7 pra­wych. 3 prawe razem (jak oczko przekręcone),* 1 o. brzeg.;
Rz. 7 - 1 o. brzeg., *1 prawe, 3 prawe razem, 6 prawych, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 3 prawe, 2 lewe, 3 prawe, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 6 prawych, 3 prawe razem (jak oczko przekręcone)*, 1 o. brzeg.;
Rz. 9 - 1 o. brzeg., *1 prawe, 3 prawe razem, 5 prawych, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 4 prawe, 2 lewe, 4 prawe, 1 narzut, 1 prawe, 1 narzut, 5 prawych, 3 prawe razem (jak oczko przekręcone),* 1 o. brzeg.;
Rz.10 -
jak Rz. 2.
Powtarzać te 10 rzędów.

Uwaga!
Splot ten formuje dolny i górny brzeg wyrobu w kształcie fali.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2008/08/01 19:57:31
    Nazwij go poprostu "Listek Splocika".Jest przepiekny wzór.
    -
    splocik
    2008/08/05 14:54:48
    Urszula - dzięki za podpowiedź.
    Już zdecydowałam i nazwałam splot: "Listki - gałązki".
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Motylek73,
    2008/08/05 18:20:32
    A ja zupełnie niezależnie od Ciebie zastosowałam bardzo podobny (mniej oczek) splot w swoim najnowszym sweterku. Muszę zajrzeć do książki jak on się tam nazywa...
    -
    splocik
    2008/08/05 20:22:56
    Motylku - gdybyś zastosowała splot opisany przeze mnie, pewnie ucieszyłabym się, ale i tak jest fajnie, że podobają nam się podobne rzeczy.
    Będę czekać z niecierpliwością na Twój sweterek.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Motylek73,
    2008/08/11 19:13:06
    Splociku, mój sweterek będzie nawet w niemal identycznym kolorze (niebieskim)...
    Telepatia?

    OdpowiedzUsuń