poniedziałek, 7 lipca 2008

Serwetka "Rozetka" i wariacje na temat

Opis jej znalazłam w podarowanej (od jednej z Was) książce Stefanii Martyniak pt. "Serwety".

Postanowiłam zrobić na podstawie tego opisu dużą serwetę - na prezent.
O zmaganiach z dużym formatem zaczęłam pisać wcześniej.
Pisałam wówczas, że po wykonaniu serwetki do miejsca, gdzie kończył się opis, zaczęłam kombinować ciąg dalszy.
Opis skończył się w miejscu wskazanym na fotce czerwoną kreską pod literą A.

W mojej kombinacji starałam się uwzględnić (odpowiednio zmodyfikowany) fragment wzoru środkowej części serwety.
Nakombinowałam tyle, że serweta po lekkim naciągnięciu osiągnęła wymiar średnicy równy 155 cm, a można dociągnąć do 170 cm.

Po zrobieniu dużej serwety pomyślałam, że fajny byłby komplet obejmujący dodatkowo serwetkę średniej wielkości i jeszcze trzy małe.
Pomyślałam i...  tak zrobiłam.
Jak widać, średnia serwetka (średnica = 60 cm) skończona była wcześniej niż kończył się opis wykonania, a małe serwetki (średnica = 30 cm) skończone zostały po wykonaniu drugiego środkowego motywu.

Serwetki robiłam z cienkich nici (30 tex x 4 lub inaczej 830 m/100 g) "Muza" na drutach nr 2.
Wymiar osiągnięty po przerobieniu całego opisu znacznie odbiegał (był mniejszy) od założonego w opisie.
Cienkie nici sprawiły, że serwetki są bardzo delikatne - jak mgiełka.


Tak prezentowała się (do zdjęcia) duża serweta na moim owalnym stoliku.



Uwaga!!!
Nie zgadzam się
na umieszczanie moich zdjęć
na innych stronach i blogach 
Przecież zawsze można podać link do odpowiedniego posta.


2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2008/07/07 10:12:30
    Fantastyczny komplet! Są śliczne, a poza tym... podziwiam Twoją umiejętność tworzenia. Nie tylko odtwarzania z opisu, ale projektowania. Podziwiam Twoje samozaparcie i cierpliwość, bo ja chyba bym rzuciła coś w kąt, gdybym musiała kombinować(tak często się dzieje:))
    pozdrawiam
    Anka
    -
    monika_g
    2008/07/07 10:20:17
    Splociku, komplet serwet i serwetek jest śliczny, podziwiam Cię za drutowanie tak pieknych rzeczy i podobnie jak Ani za umiejętność smodzielnego wymyślania wzoru do dalszej części.
    -
    urszula97
    2008/07/07 14:32:27
    Bez słów,bez komentarza,klasa Ekstra.MaJTERSZTYK.
    -
    Gość: Motylek73,
    2008/07/07 18:01:53
    Splociku, ten komplet jest CUDOWNY! Widać nawet na zdjęciu tę lekkość. Tyle pracy włożyłaś w ten komplet, ale ona nie poszła na marne. Jestem zachwycona!
    -
    ania_1976
    2008/07/07 19:28:41
    Cudny komplecik!!!
    -
    Gość: ,
    2008/07/08 08:12:01
    Te serwetki powaliły mnie na kolana.
    Jak do tej pory to tylko je podziwiałam ale jak zobaczyłam je to za pragnęłam taką mieć.
    Podziwiam Cię za Twoją twórczość.
    Pozdrowienia z Irlandii .
    Wiesława T.
    -
    persjanka
    2008/07/08 08:33:36
    piekne serwty...caly komplet..tym bardziej,ze wiem jak cieniutka jest muza..nie wyobrazalam sobie,ze mozna z niej robic na drutach.,..na szydelku owszem ale druty?... jestem pod wrazeniem..piekne..pozdrawiam ania
    -
    czarciik
    2008/07/08 08:45:39
    Piękny jest ten komplecik i widać od razu że serwetki są bardzo delikatne podziwiam Cię za wytrwałość !
    -
    lelucha
    2008/07/08 21:18:24
    Piękne!! :)
    -
    vivictoria
    2008/07/08 21:23:10
    Podziwiam ze wszystkich sił! Wielki kunszt!
    -
    Gość: violaslomka,
    2008/07/09 12:50:04
    Piękne serwetki.Podziwiam Twoją zdolność do powiększania serwet bez podanego wzoru[schematu].Pozdrawiam!!!
    -
    splocik
    2008/07/09 19:30:10
    Dziękuję, dziękuję i jeszcze raz dziękuję.
    Tyle przemiłych słów!
    Czytałam je ze łzami w oczach, bo wzruszyłam sie na dobre.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

    katarzyna2466
    2011/01/20 10:26:24
    Na Rany Chrystusa.... Dlaczego w gronie moich bliskich, czy znajomych nie mam kogoś takiego. Przyszło mi żyć wśród ludzi mało ceniących moje prace ... A czasami spotykam się z opinią, iż tracę czas na jakieś tam szale, chustki, a można je dostać na targu za grosze, hmmm. A tu ... Łzy się w oczach kręcą z zachwytu... Chylę czoła dla Twojego kunsztu, cierpliwości i talentu. Mam nadzieję, że Twoi bliscy to doceniają
    A ta serweta zachwyca.
    Prawdziwe dzieło.
    -
    splocik
    2011/01/21 15:01:26
    Katrzyna2466 - dziękuję ślicznie :) Moi bliscy doceniają moją robotę :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń