czwartek, 24 kwietnia 2008

Stało się... rozsypało się

Kilka, a może więcej lat temu kupiłam ozdobę - zawieszkę.
Wisiała ona w dość nasłonecznionym miejscu i zmieniła kolor, a dokładniej czerwony sznureczek zrobił się ni to różowy ni to żółty.

Postanowiłam wymienić sznureczkową część na nową.
Długo przyglądałam się ozdobnemu węzłowi wykonanemu techniką makramy.
Węzeł wydawał mi się dość prosty, jednak by dokładniej przyjrzeć się jak układają się przeplatane sznureczki, spróbowałam poluzować węzeł.
I tu skończyła się obserwacja, ponieważ sznureczek rozsypał mi się w rękach.
Oto, co słońce potrafi zrobić - sznureczek był z włókien poliamidowych.

Na zdjęciu jest rozsypanka, zaś w lewym dolnym rogu widać ozdobę jeszcze w całości.


Przeszukałam moje zasoby drukowane oraz wiele stron Internetu i nie znalazłam żadnego schematu wiązania tego węzła.

Nie dałam jednak za wygraną i postanowiłam pokombinować.
Na początek spróbowałam wykonać plecionkę, który bardzo przypomina ów węzeł.


Wydaje mi się, że zmierzam w dobrym kierunku, ale to się dopiero okaże.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    justyha1
    2008/04/24 20:51:17
    kiedyś umiałam zrobić kulkę ze sznurka, nie jestem tylko pewna czy to jest to.
    -
    vivictoria
    2008/04/27 12:45:15
    O, ja też tak mam. Rzadko, ale zdarza mi się zmarnowac sporo czasu na naprawianie, przeróbkę czegoś do...niczego wg rodziny... Echhhh.... życie :)))
    Gdzieś mam chyba schematy do takich węzłów, tylko gdzie! :( A może znajdę? Choć wierzę, że Ty juz sobie poradziłaś :)
    Pozdrawiam serdecznie!
    -
    splocik
    2008/04/29 14:30:56
    Justyha - to nie jest kulka, ale jest dwuwarstwowe.

    Vivictoria - widzę, że mamy podobnie w sprawie napraw czegoś do niczego. Jeśli znajdziesz schematy, to poproszę do skrzynki, bo nadal jestem na etapie poszukiwań oraz prób i błędów - no, uparłam się i już.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    vivictoria
    2008/04/30 14:12:46
    images.google.com/images?hl=en&q=ball+knot&gbv=2

    tu powinno cos być!
    serdeczności!
    -
    splocik
    2008/04/30 17:55:48
    Vivictoria - ślicznie dziękuję.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń