wtorek, 25 września 2007

Niby taka sama, a jednak...

Skończyłam robić białą serwetkę na drutach.

Robiłam ją z "Virginii" na cienkich drutach (nr 2).
Grubość nici to:  tex 240;  ca 417 m/100 g.
Wymiary serwetki to: 85 x 47 cm.


Natomiast z powodu obowiązkowego odpoczynku, zrobiłam drugą wersję w kolorze jednego z wielu odcieni bursztynu.
Kolor wybrałam ze względu na zastosowaną przez autora (autorkę) nazwę serwetki  - "Bursztynowa".

Tę serwetkę robiłam z "Perle 5", ale na grubszych drutach (nr 3).
Grubość nici to:  Nm8/2;  ca 210 m/50 g.
Serwetka jest minimalnie większa od białej.
Jej wymiary to: 90 x 50 cm.


Przy wykonywaniu serwetki wprowadziłam drobniutkie zmiany w stosunku do schematu, z którego korzystałam. Zmiany te nie wpłynęły na ostateczny wygląd serwetki.
Schemat skserowałam dawno temu z "Diany" z lat 90-tych i przeleżał on w teczce z przerysowanymi oraz kserowanymi wzorkami.

Oto dwie wersje razem:


Już przymierzam się do kolejnej serwetki - tym razem okrągłej, w kolorze bursztynu.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2007/09/26 17:33:30
    Same drutowe,piekne chociaż to magia dla
    mnie.Ananski sie krochmalą.Wyszło.
    -
    Gość: Motylek
    2007/09/26 17:41:21
    Splociku, widze, ze nawet ten przymusowy odpoczynek nie powstrzymal cie od dziergania...
    A ja sama nie iwem, ktora z serwetek bardziej mi sie podoba, bo obie sa urocze.
    -
    ewcia111ks
    2007/09/27 08:20:03
    urocze.....obie...pozdrowionka
    -
    splocik
    2007/09/27 13:51:38
    Urszula - dzięki. Jestem ciekawa Twoich ananasków.

    Motylku - jak się leży, to nie ma co się zrobić z rękoma, więc jak tylko mogłam "półsiedzieć", brałam druty w donie i... wyszły dwie serwetki.

    Ewcia - dzięki.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość:
    2007/09/28 16:07:21
    Super! Naprawdę piękne. Z pozdrowieniami - Brygida.
    -
    auntivory
    2007/09/28 16:18:43
    Cóż tu napisać poza śliczne, śliczne, śliczne. Pięknie razem wyglądają.
    Mam pytanie - a jak je potem - szukam dobrego słowa - doprowadzasz do kształtu? Czy susząc, naprężasz? Czy krochmalisz? A jak naprężasz, to czy szpilkami, czy tylko naciągasz? Ostatnio jak prałam moje babciowe, to nieco wykrochmaliłam i chyba prasowałam lekko wilgotne nadając kształt, ale te co mam są małe (muszę sfotografować i umieścić na blogu)
    -
    justyha1
    2007/09/28 16:53:49
    Wydaje mi się, że dawno temu robiłam prawie identyczną serwetkę, podarowałam ją koleżance, więc nie mogę porównać. Twoje serwetki są śliczne.
    -
    splocik
    2007/09/28 19:05:40
    Brygida - bardzo dziękuję.

    Autivory - dziękuję ślicznie.
    Zawsze krochmalę wszystkie serwetki. Naprężam obowiązkowo małe serwetki, a upinam szpilkami. Natomiast te serwetki miałam zamiar napiąć, ale z przyczyn technicznych tego nie zrobiłam.
    Potraktowałam je jak serwetki większych rozmiarów tzn. wyprasowałam, gdy były prawie suche.
    Obowiązkowo pokaż Twoje - Babcine - serwetki na blogu, chętnie popatrzę.

    Justyha - dziękuję. Jeśli koleżanka miejscowa, to możesz pożyczyć do porównania.
    Zaciekawiłaś mnie - sama porównałabym.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      justyha1
      2007/09/28 19:35:59
      Niestety, nie ma takiej możliwości.
      -
      splocik
      2007/09/28 19:45:16
      To może poproś ją, aby przysłała Ci fotkę.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      ewcia116
      2007/09/29 22:28:37
      podziwiam serweta na drutach łoł ja na drytach z żyłką nie robię i robić chyba nie bede ;-) może masz ochotę na książki z seretami na druty ?? chętnie oddam w dobre ręce :-) pozdrawiam

      p.s. poczta doszła ??
      -
      splocik
      2007/09/29 22:47:17
      Ewcia - dzięki!
      Poczta dotarła - odpiszę po niedzieli. Pozdrawiam ciepło.
      -
      anqu
      2007/09/30 15:02:07
      serwetki są przepiekne ale mi osobiście bardziej podoba się ta biała
      -
      basiek70
      2007/09/30 22:23:00
      Splociku, a może znasz kogoś, kto na szydełku lub drutach wykonuje odzież? Kupiłam na ciuchach dwie śliczne sukienki i potrzebna mi do nich ażurowa narzutka, albo z rękawami, albo a la ponczo, z cieniutkiego czegoś i niegryzącego. Wszędzie widzę mnóstwo dekoracyjnych sliczności, a kto w stronę praktyczną idzie? Przecież to teraz szalenie modne!
      -
      splocik
      2007/10/01 19:36:41
      Anqu - bardzo dziękuję. Biełe zawsze jest piękne, ale czasami warto mieć coś w innym kolorze.

      Basiek - napisz maila, a w nim trochę szczegółów, może coś wymyślimy.

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń