czwartek, 15 marca 2007

I znów udało się

Oto kolejny splot ażurowy (na mailową prośbę) -  rozszyfrowany.

Tym razem nie było większych problemów.
Do wykonania  ostatecznej wersji potrzebowałam trzy  podejścia.
Jak w poprzednim przypadku, eliminując błędne posunięcia, uzyskałam oczekiwany efekt.

Choć nie do końca jestem pewna, czy sposób wykonania jest identyczny jak w przypadku oryginału, to jednak podobieństwo jest wyraźne, a o to przecież chodziło.

Mam nadzieję, że osoba, na której prośbę rozszyfrowałam splot, będzie z efektu równie zadowolona jak ja.
Teraz wypada mi tylko życzyć miłej pracy i oczekiwać na pojawienie się fotki z wykonanym sweterkiem.

Oto fragment otrzymanej fotki sweterka ze splotem, który stał się marzeniem i celem do osiągnięcia:


Oto próbka splotu:

33. Fale, fale

Oto schemat splotu:

Uwagi!
Na schemacie pokazane są tylko rządki nieparzyste.
W rządkach parzystych przerabiamy oczka i narzuty na lewo.
Puste kratki oznaczają chwilowy brak oczek, które uzupełniają się poprzez narzuty.

W miejscu tworzenia długich łączników zastosowałam zrzucanie oczek nabranych i przerobionych (w rzędzie parzystym) na lewo, w każdym kolejnym rządku nieparzystym. Efekt jest taki, że łączniki nie są zbyt długie i ładnie się układają.

Początek wymaga przerobienia 19 rządków nieparzystych, po czym powtarzamy rządki od 11 do 19 (początek powtórzenia pokazuje rządek 21).

Jeszcze jedna uwaga - jeśli robimy na drutach grubszych, splot jest luźniejszy  (jak na zdjęciu). Ja robiłam na cienkich drutach i splot jest gęsty.

Mała zmiana w schemacie!

Wyodrębniłam (na prośbę uważnej robótkowiczki) oczka brzegowe, ponieważ w tworzeniu wierzchołków (na brzegach dzianiny) biorą udział 2 oczka.

Zatem:
- z prawego na brzegu dzianiny (rz.7 i 15) zamiast 2 oczek, zdejmujemy jedno, przerabiamy kolejne oczko na prawo i przeciągamy na nie oczko zdjęte;
- z lewego brzegu dzianiny (rz.7 i 15) zamiast zdejmować oczko, przerabiamy 2 oczka razem na prawo.

Ważne w tym splocie jest, aby oczko środkowe układało się zawsze po wierzchu i tworzyło ciągły łańcuszek.

Dodatek specjalny!

Fotki wyjaśniające działania na trzech oczkach wierzchołka.

1.  Zdejmowanie dwóch oczek - bez przerobienia



2. Przerobienie następnego oczka na prawo



3. Wkłucie lewego druta w zdjęte dwa oczka



4. Przeciągnięcie oczek zdjętych na oczko przerobione



5. Oczko środkowe układa się po wierzchu 




1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    magdalenam1975
    2007/03/15 23:19:34
    Splociku! Podziwiam!!!!!!! Ja bez schematu i opisu nic nie zrobię sama.
    Wielkie ukłody!!!
    -
    izuss1
    2007/03/16 10:05:34
    Splociku!
    Jeszcze raz dziękuję!
    Pozdrawiam - Iza
    -
    hrabina.e
    2007/03/16 12:19:07
    jak zwykle podziwiam!
    pozdrawiam
    -
    splocik
    2007/03/17 15:14:13
    Magdalena - kiedyś też niczego nie zrobiłam bez opisu, ale teraz bardziej lubię kombinować.

    Iza - przyjemnej pracy - czekam na efekty.

    Hrabina - bardzo dziękuję.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    gosia_arma
    2007/03/20 11:13:09
    Super opis, ażurek bardzo ładny i myślę,że wykorzystam go przy najbliższej okazji.
    Super pokazałaś jak zrobić te "czubeczki"
    Pozdrawiam
    Gosia
    -
    mariaokmar1
    2007/03/21 22:40:24
    Pięknie wyszedł ten sweterek ... ciągle podziwiam twoje zdolności...
    -
    splocik
    2007/03/23 20:47:12
    Gosia - dzięki za miłe słowo.

    Maria - sweterka ja nie robiłam, to jest fragment zdjęcia, jakie otrzymałam w poczcie, aby rozszyfrować ażurek, co jak widać udało mi się.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Marzena,
    2007/04/26 17:30:47
    witaj splociku, bardzo prosze napisz jak sie robi narzut, bo nie bardzo wiem jak mam to zrobic, chcialam sprobowac(jak skoncze ten sweterek ktory robie) zrobic sweterek azurowy. z gory dziekuje. trzymaj sie cieplo Marzena:)z gory dziekuje
    -
    splocik
    2007/04/26 20:11:06
    Marzena - witaj.
    Narzut wykonuje się przez przełożenie nitki od przodu do tyłu nad drutem - poczytaj etykietę "Podstawy dziania" o dobieraniu i gubieniu oczek
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Marzena,
    2007/04/27 10:06:35
    dziekuje Ci bardzo splociku, jestes ogromnie pomocna.przesylam gorace pozdrowienia, dzisiaj mamy piekna pogode

    OdpowiedzUsuń