czwartek, 8 marca 2007

Hura, udało się!

Udało się!!!
Jestem z siebie ogromnie dumna.
Dlaczego???
Już wyjaśniam.

W jednym z e-maili z prośbami różnymi otrzymałam w załączniku fotkę sweterka.
Prośba była gorąca - o rozszyfrowanie splotu ażurowego.
Prosząca jest w posiadaniu gazety z obrazkiem zapowiadającym opis wykonania w następnym numerze.
Tego następnego numeru gazety nie ma, a bardzo zapragnęła zastosować ażurek w swoim projekcie sweterka.

Najpierw podjęłam poszukiwania (określonej przez proszącą) gazety, ale nikt spośród znajomych nie znalazł takiej w swoich zbiorach.
Na poszukiwaniach zeszło parę dni.

Jako, że lubię zagadki związane z drutami, podjęłam się rozwiązania tego zadania.
Trwało to (z przerwami) około dwa tygodnie.
Przerwy były konieczne, ponieważ kręcenie się wokół jednego pomysłu nie wnosiło nic konstruktywnego.

Eliminowałam kolejne chybione posunięcia i po kilku podejściach - udało się.
Osiągnęłam cel, nie mając opisu!

Splot bardzo, bardzo przypomina ten z obrazka i myślę, że  to jest to.
Jeśli nawet nie jest dokładnym odzwierciedleniem ażurku, to myślę, że prosząca osoba będzie zadowolona.

Wygląda to tak:
to jest fotka sweterka z gazety


to jest zbliżenie splotu ażurowego


a to są moje próbki


Są to 3 ostatnie - najbardziej udane próbki.

1- ten ażurek jest podobny, ale zbyt ścisły w środkowej części i skośne rąbki są za cienkie.

2 - próbka jest już tym (tak mi się wydaje) prawidłowym splotem.

3 - po bokach ażurku (próbka 2) dodałam warkocze, które można dowolnie modyfikować.

Ponieważ do wykonania próbki wzięłam grubszą włóczkę, dzianinka sprawia wrażenie sztywnej.
Przy zastosowaniu włóczki cienkiej  - dzianinka będzie lekka.

32. Strzałki
Oto schemat splotu - moja wersja.



Uwaga!
Na schemacie pokazane są tylko rządki nieparzyste.
W rządkach parzystych oczka przerabia się tak jak schodzą, narzuty przerabiane są na lewo.
Warkocze wykonywane są według własnego porządku - widać to w rządku 21, który jest pierwszym rządkiem powtarzającym raport.
Krzyżowanie oczek wykonywane jest co 6 rządków.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.e
    2007/03/08 09:05:59
    Chylę czoło i podziwiam!!! jesteś po prostu genialna.
    rozumiem, że z pocztą nadal nic. do mnie też nie wróciło:(
    pozdrawiam
    -
    justyna.ada
    2007/03/08 18:09:09
    No tak, gratuluję cierpliwości i dociekliwości! :-)) (ja to z tych leniwych...)
    A czy odebrałaś mojego maila? pozdr.
    -
    anqu
    2007/03/08 21:55:41
    ciekawie się zapowiada tym bardziej ze widać wzór gotowy, czekam na dalsze etapy pracy :)
    pozdrawiam
    -
    fusilla
    2007/03/12 11:46:36
    Juz sobie odpisałam. Może się przydać!
    -
    splocik
    2007/03/17 15:09:21
    Dzięki za miłe słowa.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń