czwartek, 15 czerwca 2006

Przeplatanki na swetrze

Te motywy (znalezione w starych gazetach) wykorzystałam do wykonania mężowego swetra.
Wybrałam je z opisów wykonania różnych swetrów, nieco zmodyfikowałam i odpowiednio skomponowałam.
Załączam opisy wykonania w postaci schematycznej, ponieważ uważam, że są bardziej czytelne.
Objaśnienia do schematów zebrałam w całość i umieściłam na końcu notatki. Jedynie symbolikę zmienioną w stosunku od pozostałych, umieściłam w górnej części schematu (wzór 25).

25. VVvv



 
Mini warkoczyk często umieszczam w wyrobach ze splotami plastycznymi, ponieważ jest bardzo prosty w wykonaniu. Ja wykonuję go bez przekładania oczek na drut zapasowy - wprawa robi swoje.
Poza tym jest drobny i może stanowić fajny akcent rozdzielający poszczególne motywy zastosowane w wyrobie.

26. Mini warkoczyk




Lubię różnego rodzaju przeplatanki.
Pamiętam - kiedyś zrobiłam sweterek, w którym na całej powierzchni były przekładane oczka (wszystkie!). Nie powiem, jak nazwał mnie wówczas brat, ale chyba miał rację.
Czasem dopada mnie taki "bzik" - zobaczę coś fajnego na zdjęciu (gdzieś w czasopiśmie - bez opisu wykonania) i próbuję odtworzyć wzór. Wtedy idą w ruch różnego kalibru lupy i kartki w kratkę. Nie macie (a może macie) pojęcia, jak można być szczęśliwą, gdy uda się osiągnąć efekt taki jak na oglądanym zdjęciu.
Motyw nazwany przeze mnie "Romb w rombie" to "pestka" w stosunku do tamtej przeplatanki sprzed lat. Szkoda, że nie mam już tamtego sweterka, bo pochwaliłabym się fotką. Tak to jest, że kiedyś nie fotografowałam swoich wyrobów i wiele z nich pozostało tylko w mojej pamięci albo na małych, nie zawsze dobrze czytelnych, czarnobiałych zdjęciach.

27. Romb w rombie



 
Aby rozszyfrować powyższe schematy, zamieszczam opis symboli.
Dwa pierwsze symbole (o. prawe i o. lewe) nie dotyczą schematu  splotu 25 - tam jest inaczej. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz