czwartek, 29 czerwca 2006

Jeszcze mała poprawka

Już miałam wykombinowany fajny wzorek.  Wykonałam go na próbce z jednokolorowej anilany, ale gdy spróbowałam wykonać go "Sonatą", okazało się, że będzie mało widoczny i nieciekawy. 
Przędza wiskozowa (stanowiąca domieszkę w 30%)  jest biała i daje efekt połysku, który to połysk powoduje "zamazywanie" wypukłości splotu.
Stwierdziłam, że do tej włóczki pasuje płaski ażur - bez żadnych przeplotów w stylu warkoczy. Musiałam zacząć kombinować od nowa.

Wydaje mi się, że ażur obecnie zastosowany będzie prezentował się co najmniej bardzo dobrze.

Jeszcze tylko jedna poprawka.
Zrobiłam próbkę, wykonałam stosowne wyliczenia, nabrałam odpowiednią ilość oczek dla szerokości pleców, przerobiłam kilkanaście cm i... musiałam spruć. Okazało się, że wyszło luźniej niż w próbce (czyli za szerokie plecy by były) i trzeba było skorygować ilość oczek.
Teraz szerokość będzie dobra.

Cały czas myślę, jak zrobić górę, jaki dekolt - czy ukształtować miseczki, czy raczej na zasadzie "samo się dopasuje", czy zrobić ramiączka wąskie czy szerokie?
O rany! Tyle pytań, a odpowiedzi żadnej.
Mam nadzieję, że zanim dotrę do dekoltu, sprawa się wyklaruje.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    moteczek
    2006/06/29 22:34:52
    Splociku, co Ty kombinujesz?
    Czy to będzie topik?
    A może bluzeczka?
    A miseczki, no wiesz! Jak będą miały odpowiednią formę, to napewno same się ukształtują.
    Pozdrawiam cieplutko
    -
    ewcia116
    2006/07/03 21:56:23
    aż jestem ciekawa efektu końcowego kolorek jet śliczny pozdrawiam cieplutko
    -
    splocik
    2006/07/03 22:10:10
    Moteczku - kombinuję, kombinuję i pruję, i pruję. Prułam jeszcze dwa razy, bo zakradł się błąd. Za pierwszym razem było to kilka rządków wstecz, ale teraz musiałam spruć prawie całe plecy.

    Ewciu - efekt będzie niedługo, bo jak wyżej napisałam, zaczynam (po spruciu) od 7-go cm powyżej dolnego brzegu pleców.

    Pozdrowionka.
    -
    ewcia116
    2006/07/10 14:55:26
    jestem coraz bardziej ciekawa efektu ja już skończyłam ciekawi mnie efekt niebieskiej sonaty może się skuszę pozdrawiam cieplutko
    -
    splocik
    2006/07/10 17:13:18
    Ewcia - wieeeedziaaaaałam, że lada dzień nawiążesz to sonaty.
    Jeszcze odrobinę cierpliwości.
    Jedna część już jest, druga w połowie. Znów musiałam podpruć, ale odrobinkę.
    Te upały mi doskwierają, praca idzie powoli, ale do przodu. W końcu to coś ma być na upały, ale może trochę mniejsze.
    Schłodzone (ze wzgledu na upał)pozdrowionka.
    -
    ewcia116
    2006/07/10 23:58:16
    a skąd wiedziałaś :-)
    co do upału to rozumię cię doskonale jest tak ciepło że nawet robótki nie idą mi takim tempem jak bym chciała
    ale czekam cierpliwie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń