poniedziałek, 18 października 2021

Dziane igielniki żakardowe

W zabawie C&K (zasady TUTAJ), Renia podała zadanie na październik - żakard i mozaika.
 
Ostatnio wykonałam w tej zabawie poduszeczki do igieł, ale dużo wcześniej też już robiłam dziane (TUTAJ), a nawet trafiła się zrobiona techniką makramy.
Postanowiłam zrobić kolejny igielnik i wybrałam żakard wykonywany na drutach.
 
Najpierw zrobiłam jeden pasek, który po prawej stronie ma połowę wykonaną w paski, a połowę w prostokąty. 
Prostokąciki powstały o szerokości 2 oczek i wysokości 4 rządków. 
Paski natomiast powstały po jednym oczku danego koloru.
 
 
Po lewej stronie dzianiny widać, że w jednym rządku zrobiłam błąd, ale po prawej stronie jest on niemal niezauważalny.
Po prostu zrobiłam cały rządek popielatym kolorem, zamiast zmieniać kolory co dwa oczka.

 
Po zszyciu i wypełnieniu, wykonałam dookoła poduszeczki szydełkowe wachlarzyki.
Dodałam łańcuszkowe ucho do zawieszenia poduszeczki np. przy nożyczkach.

 
Poduszeczka z drugiej strony prezentuje się tak:
 
 
Po zrobieniu pierwszej poduszeczki, zostało jeszcze trochę tych resztkowych włóczek, więc zrobiłam drugą.
Tym razem paski szersze - po 2 oczka każdego koloru.

 
W tej wyszły prostokąciki wykonane o szerokości 3 oczek i wysokości 2 rządków.
Obwódkę wykonałam popielatą włóczką, ponieważ tej było więcej.
 

Obie poduszeczki po pasiastej stronie.

 
Po stronie prostokącików.
Widać, że ta z popielatą obwódką jest ciut większa.
 

Poduszeczki zgłaszam do zabawy u Reni.
 

17 komentarzy:

  1. Śliczne poduszeczki powstały :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł a i wykonanie perfekcyjne:)Dzianiny można wykorzystać w różny sposób i Ty to nam udowadniasz:)
    Splociku bardzo dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Dziewiarstwo, to bardzo ciekawa i tajemnicza dziedzina, w której ciągle można odkrywać coś nowego. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Pieknie wykonane zadanie.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super Ci wyszły te poduszeczki a najważniejsze że trochę mniej tych resztek, no i wzorek przetestowany.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Na resztki zawsze trzeba znaleźć sposób albo przerobić albo przekazać.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Świetnie sobie poradziłaś z tymi wzorami i masz dwie śliczne poduszeczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violko - dziękuję :)
      Poduszeczek nigdy nie za wiele. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. śliczne takie małe drobiazgi i jakie użyteczne :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Użyteczne drobiazgi zawsze są cenne. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Sorpreso - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne igielniki - świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń