środa, 13 sierpnia 2014

Serwetka była zagadką

Nie, nie... nie robię nic nowego - nadal ręce...

Wykonana dawniej, czyli więcej niż 2 miesiące temu (może u schyłku zimy?), kiedy to ręce chętnie sięgały po druty.
Później leżała z innymi, które nadal czekają na krochmalenie i napinanie.
Te czynności będą wykonywane, owszem - sukcesywnie i zależnie od nastroju, który ma jakieś dziwne wahania, czego okropnie nie lubię.
Zatem co jakiś czas będą pojawiać się nowe-stare, czyli wykonane dawniej, ale jeszcze nie prezentowane serwetki.

Ta serwetka była zagadką.
Schemat przysłała mi mailem Koleżanka, twierdząc, że nie pamięta skąd go ma, nie ma też obrazka z efektem gotowej serwetki i w ogóle nie ma pojęcia co to może być.
Zatem nie znam strony, skąd pochodzi schemat.

Schematy dzianych serwetek, w przeciwieństwie do serwetek szydełkowych, są trudne do wyobrażenia sobie gotowej serwetki.
Miałam więc trudny orzech do zgryzienia i najpierw zapytałam siebie, czy na pewno chcę zrobić tę serwetkę.
Gdy odpowiedziałam sobie twierdząco, nasunęło mi się pytanie, czy spodoba mnie się to, co zobaczę, ale z odpowiedzą na to pytanie nie było problemu, więc zabrałam się za wykonanie według schematu.

Podczas pracy były takie momenty, że zastanawiałam się czy na pewno dobrze odczytuję schemat i to, co przybywa na drutach na pewno przybywa właściwie.
Tak sobie robiłam i robiłam nie wiedząc, co z tego wyjdzie, a wyszło to, co widać na fotkach.


Na zbliżeniu fragmentu serwetki widać gałązkę konwalii.


Jeszcze z oddali z bukiecikiem suszącej się lawendy.


Muszę przyznać, że nawet mnie się to bardzo podoba i gdy tylko ręce wydobrzeją wykonam jeszcze jedną, ale powtórzę motyw 5 razy serwetka wówczas będzie nieco większa i będę miała taki komplet.

2 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    magnolia
    2014/08/13 18:11:51
    sliczna konwalijkowa serwetka ;) kuruj lapki bom ciekawa efektu na 5 ;)
    pozdrawiam serdecznie i zycze zdrowka lapkom Twoim ;)
    magnolia
    -
    urszula97
    2014/08/13 19:28:00
    inna a śliczna, nie wiem czy to fotka taka ale serwetka wygląda tak przestrzennie , dobrze że ją zrobiłaś,Splociku a masz może " Robótki Ręczne " nr 4 ,kwiecień 1996? daj znać.Zdrówka życzę.
    -
    antonina14
    2014/08/13 20:59:23
    Serwetka zagadka jest wyjątkowo ładna. Ma piękny układ wzoru.
    -
    splocik
    2014/08/17 15:28:29
    Magnolia - dziękuję :) Mnie też podoba się ta serwetka. :) Łapki kuruję, ale to jeszcze trochę potrwa - tak mi się wydaje.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/08/17 15:38:25
    Urszula97 - dziękuję :)
    Serwetka nie jest przestrzenna, to nitki w dzianinie tak się układają, że dają wrażenie przestrzenności.
    W gazetkach z 1996 roku mam luki i tego numeru także nie mam, ale sprawdzę w zapiskach i może mam namiary na kogoś, kto ten numer posiada.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2014/08/17 15:42:21
    Antonina14 - dziękuję :)
    To prawda, układ wzoru jest super.
    Nie miałam fotki gotowej serwetki, a ze schematu nie wynikało nic, zatem po wykonaniu serwetki byłam mile zaskoczona.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    urszula97
    2014/08/20 10:05:41
    Witam, Spociku tą gazetkę chciałam Ci wysłać gdyż tam same serwetki na drutach, czapka już gotowa ( na chybił trafił ł robiłam od A do Z Twoją rozpiską),czapusia wyszła idealnie,trochę musiałam uważać bo opis jest dla wykonania bez szwu, ja zszywałam więc musiałam trochę myśleć na prawymi i lewymi ale jest ok.Z resztki robię szalik lekko ażurowy ,jak skończę pokażę cały komplet.Na czapkę patrzyłam od dłuższego czasu, dostałam weny twórczej i dziergnełam,Linku z poczty nie mogę otworzyć,Niebawem odpiszę,mam duże zastępstwo to i roboty sporo,pozdrawiam.
    -
    splocik
    2014/08/25 14:37:46
    Urszula97 - dziękuję za dobre chęci. Może kiedyś spróbujesz zrobić serwetkę, więc gazetka Ci się przyda. Ja, jeśli ręce pozwolą i przyjdzie ochota na serwetkę, to skorzystam z internetowej wersji tej gazetki. Jest tam serwetka, która mnie się bardzo podoba. Dlaczego Ty jeszcze nie robisz na okrągło???! Poczekam na fotki czapki i szaliczka.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      poczwarka2706
      2014/09/05 10:01:09
      Piękna! Warto było powalczyć ze schematem dla takiego efektu ;-)
      Myślę, ze komplet będzie strzałem w dziesiątkę, lubię takie powtórzenia we wnętrzach ;-)
      Pozdrawiam cieplutko
      -
      splocik
      2014/09/28 10:58:36
      Poczwarka2706 - dziękuję :) Czasami schemat nie zapowiada, że może powstać coś ciekawego. Jestem zadowolona, że podjęłam ryzyko. Kolejna serwetka nie powstanie w najbliższym czasie ze względu na ręce "odpoczywające".
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Tita
      2015/02/05 02:06:09
      Thank you by your coment in my blog, I love your blog, hugs from Brazil
      -
      splocik
      2015/02/05 16:30:18
      Tita - dziękuję za odwiedziny, komentarz i pozdrowienia.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Ewa miłośniczka serwet na drutach
      2015/05/11 14:51:55
      Błagam, chciałabym kupić piękną, dużą serwet, jest to reminiscencja mojego dzieciństwa i młodości, marzenie. Wszędzie na sprzedaż widzę szydełkowe, mam nawet takie "w zastępstwie" ale satysfakcja - mała. Podziwiam i łączę wyrazy szacunku,
      proszę o odpowiedź czy jest możliwe spełnienie mojej prośby.
      -
      splocik
      2015/05/11 15:23:41
      Ewo - miło mi, że podobają się Tobie moje serwetki. :)
      Z przykrością muszę odmówić, ponieważ spełnienie Twojej prośby jest niemożliwe z dwóch powodów:
      po pierwsze - nie robiłam i nie robię na sprzedaż,
      po drugie - to ważniejsze - od roku praktycznie nie robię na drutach ze względu na chorobę rąk.
      Jeśli zrobię coś sporadycznie, to jest to albo wykończenie pracy czekającej na to od dłuższego czasu albo jest to coś małego.
      Gdybyś poczytała trochę blog, to pewnie trafiłabyś notkę na temat (tu też wspomniałam) rąk odmawiających posłuszeństwa.
      Mam nadzieję, że znajdziesz kogoś, kto wykona dla Ciebie śliczną, dużą serwetę.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gosia
      2017/11/11 16:40:05
      Cudna jest ta serwetka. Czy jest szansa na schemacik?
      -
      splocik
      2017/11/11 20:08:35
      Gosia - dziękuję :)
      Schemat gdzieś przepadł, chyba w trakcie robienia porządków.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gosia
      2017/11/12 15:42:23
      Niedobrze :( W takim razie będę dalej przekopywać internet. Jak znajdę to podeślę. Pozdrawiam Gosia
      -
      splocik
      2017/11/13 08:45:43
      Gosiu - odezwij się mailem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń