wtorek, 3 czerwca 2014

Opaska i kapturek na poduchę

Robiąc fotki kapturkom, które były przeznaczone na krzesła, pomyślałam, że moje poduchy powinny zmienić wygląd.
Te kapturki tak bardzo mi się spodobały, że postanowiłam... - moje poduchy otrzymają takie właśnie kapturki.

Trochę to trwało, bo ręce bolą, ale zrobiłam jeden kapturek.
Do jego wykonania wykorzystałam wzorek stosowany w szalach estońskich, który jest  dostępny w sieci, na różnych stronach, wystarczy wpisać odpowiednie określenie do wyszukiwarki.

Kapturek jest specyficzną powłoczką na poduszkę, która nie zakrywa jej w całości.
Nie ma też żadnego sposobu zapięcia... ani na guziczki, ani na suwak, ani na nic innego..., dzięki czemu można kapturek szybko zmienić na inny.

Druga rzecz, to nie jest kapturek, ale... mój osobisty pomysł, nie spotkałam się z tym nigdzie.
Z kłębka (Perle 5) zostało trochę nici, więc zaczęłam robić z myślą, że wyrobię nici do końca i tak całkiem przy okazji wyszedł nowy wyrób, jakim jest OPASKA na poduszkę.

SAMO WYSZŁO... :) :) :)

Nie jest to wszyta ani też naszyta na powłoczkę koronka, ale ażurowa opaska nakładana na poduszkę.
Opaskę można przesuwać uzyskując różne szerokości odsłoniętych pasów poduszki - opaska nie musi być na środku poduchy.

Kapturek i opaska tworzą komplet wykonany tym samym wzorem ażurowym.


Ten komplet sprawia, że można w jednym momencie przestawić układ poduszek i od razu zmienia się wystrój.

Może być tak...

albo tak...

albo tak...

Mam jeszcze kilka takich poduszek, więc powstaną kolejne komplety kapturkowo - opaskowe.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2014/06/03 18:06:52
    super,bardzo eleganckie, mnie się podoba,świetny pomysł,
    -
    splocik
    2014/06/03 20:18:38
    Urszula97 - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    eniqa
    2014/06/08 14:39:35
    Piękne :)
    -
    splocik
    2014/06/09 19:23:12
    Eniqa - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Myśli pisane
    2015/09/02 15:12:03
    Bardzo śliczne i romantyczne ;)
    -
    splocik
    2015/09/03 17:58:44
    Myśli pisane - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń