niedziela, 21 grudnia 2008

Jest i słodki i trudny

Sprawa dotyczy splotu PLASTER  MIODU, o którym już pisałam i zamieściłam też opis wykonania.


Słodki z nazwy - z wyglądu przypomina plaster z miodem wyjęty z ula (widziałam na własne oczy), tylko że po dzianinowym nie spacerują pszczółki.

Trudny dla wielu osób (szczególnie początkujących) chętnych do wykonania splotu, co potwierdzają maile z prośbą o pomoc i dodatkowe wskazówki.

Ponieważ kolejny raz skierowano do mnie prośbę w tej sprawie, postanowiłam zamieścić więcej wskazówek, szczególnie fotograficznych, które mogą (mam nadzieję) znacznie ułatwić pokonanie trudności z tym miodem.

Przy okazji dowiedziałam się, że niektóre osoby wykonują dzianinę z lewego drutu na prawy i z powrotem czyli z prawego na lewy, bez odwracania robótki.

UWAGA!
Wszystkie opisy splotów, które umieszczam na moim blogu wymagają odwracania robótki, tak by raz patrzeć na prawą, a raz na lewą stronę wykonywanej dzianiny.


Na fotkach ujęłam trudniejsze fragmenty wykonywania splotu.

Najpierw nazwę to, co jest na drutach:

A - oczko zdjęte bez przerabiania;
B - narzut;
C - oczko znajdujące się pod narzutem - wykonane jako oczko zdjęte w poprzednim rządku;
D - narzut wykonany w poprzednim rządku.


Teraz o wykonywaniu splotu:

1. Rząd 2 

- wykonanie oczka prawego



- narzut i zdejmowanie oczka bez przerabiania



Rząd 3

- wykonywane jest oczko prawe spod narzutu wykonanego w poprzednim rzędzie


- narzut przekładany bez przerabiania


wskazówki są też przy fotkach dotyczących rzędu 5

Rząd 4


- narzut i oczko przekładane bez przerabiania są już na prawym drucie, a przerabiane jest kolejne oczko na prawo razem z narzutem z poprzedniego rzędu




Rząd 5

- 2 oczka prawe - tu jedno już zrobione jest na prawym drucie


- tu drugie oczko przerabiane na prawo - to oczko przykryte jest narzutem z poprzedniego rzędu (dotyczy także rzędu 3 - początek od gwiazdki)


 trzeba najpierw przerobić właśnie to oczko,



a następnie zdjąć narzut (dotyczy także rzędu 3) bez przerabiania.


Rząd 6

- wystarczy do odpowiednich fragmentów opisu dopasować powyżej opisane fotki.

Mam nadzieję, że instrukcja jest dość czytelna.
Jeśli jednak coś jest mało jasne, proszę o pytania, a postaram się poprawić niejasności.

Przepraszam za brak ostrości niektórych zdjęć, ale z braku dogodnego oświetlenia naturalnego, nie mogłam ich powtórzyć.
Uwaga!
Gdy skorzystasz z powyższej instrukcji, podaj mój blog (link do notki), jako źródło inspiracji i pomocy do wykonana Twojej robótki.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    justyha1
    2008/12/26 11:35:01
    Świetny kursik, napracowałaś się, kiedyś umiałam wykonać ten splot, a tak przy okazji czy tym splotem można wykonać czapkę?
    -
    splocik
    2008/12/26 12:01:43
    Justyha1 - dzięki :) Na początku notki jest link do opisu splotu i tam jest też opis wykonania beretu. Gdyby go trochę zmodyfikować, to wyjdzie czapka.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Magda,
    2009/01/02 17:43:44
    W koncu mi sie udalo i kiedy mi sie w koncu udalo okazalo sie ze plaster miodu jest naprawde latwy do zrobienia. Instrukcja bardzo mi pomogla poniewaz zorientowalam sie ze zle przerabialam na prawo oczka lewe. Trzeba pilnowac zeby nie wychodzily jako przekraecone i wtedy wzor wyjczie.
    Wielkie dzieki!!
    -
    splocik
    2009/01/02 19:30:07
    Magda - cieszę się, że instrukcja fotograficzna pomogła w rozwiązaniu problemu ze splotem.
    Dziękuję za tę informację.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    an-go2
    2011/01/22 14:19:24
    Witam blog rewelka jestem początkująca a tu dowiaduje się wszystkiego czego potrzebuje już zrobiłam szaliczek i czapkę podwójnym ryżem oby tak dalej dziękuje i będę zaglądać szukając pomocy pozdrawiam
    -
    splocik
    2011/09/29 14:09:18
    An-go2 - umnkął mi jakoś Twój komantarz, ale wychodzę z założenia, że co się odwlecze, to nie uciecze :)
    Dziękuję za odwiedziny i komentarz :) Miło mi, że blog jest tak pomocny i zapraszam częściej :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Hanna,
    2011/12/02 10:20:46
    Tego splotu uczyłam się tydzień i w końcu eureka!!! Super. Dziękuję.
    -
    splocik
    2011/12/17 14:51:25
    Hanna - cieszę się razem z Tobą i jest mi miło, że mogłam pomóc :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: jolter3@wp.pl,
    2011/12/21 10:16:34
    plaster miodu jest śliczny- robię tym wzorem czapeczki i sweterki dziecięce - bo jest śliczny i cieplutki . pozdrawiam.
    -
    splocik
    2012/01/11 17:29:04
    Jolter - w zupełności się z Tobą zgadzam :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ewa,
    2012/11/14 21:50:04
    Właśnie próbuje zrobić sweterek dla dziecka tym ściegiem. Dziekuje za zdjęcia. Może to trochę ułatwi sprawe. Pozdrawiam
    -
    splocik
    2012/11/29 16:01:26
    Ewa - wiele osób zrozumiało, więc chyba dość jasno napisałam i pokazałam :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Maria,
    2014/12/11 09:41:40
    Czy jest możliwość zrobienia dzianiny tym wzorem ale w okrążeniach, bo mnie jakoś nie wychodzi a chciałabym sobie zrobić czapkę,
    -
    splocik
    2014/12/11 13:36:35
    Mario - puść do mnie maila - mam pytanie.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń