czwartek, 31 stycznia 2008

Listy i... sploty

Do mojej skrzynki trafiają listy z prośbami o pomoc w rozwiązaniu problemu ze splotem.

Często są to po prostu zdjęcia z gazety i prośba, aby uzyskać efekt splotu zbliżony, jeśli nie idealny.
Często są to fotografie wyrobów, które kiedyś ktoś zrobił, a teraz zainteresowana osoba chciałaby samodzielnie wykonać coś danym splotem.
Niektóre "rozwiązania zagadek" umieszczam na blogu - oczywiście po uzyskaniu zgody od osoby, która prosiła o pomoc.  Nie każdy chce ujawnić splot, który zamierza zastosować w swoim wyrobie.

Zdarzają się także listy z prośbą o umieszczenie opisu wykonanego przeze mnie wyrobu.
Zwykle umieszczam opis i próbkę wykorzystanego splotu albo przynajmniej podaję wskazówki, jakie sploty można wykorzystać w celu uzyskania danego efektu, ale zdarza się, że jakimś sposobem umknie mi to.

Właśnie niedawno otrzymałam kilka listów z prośbą o opis splotu ażurowego, który wykorzystałam do wykonania bluzki bez szycia.
Widać, niektóre osoby chcą wykorzystać splot do zimowego wyrobu, a inne już marzą o słoneczku, ciepełku i jakimś lżejszym ciuszku.

Obiecałam przygotować (w wolnej chwili) opis, a ponieważ staram się dotrzymywać danego słowa - poniżej jest opis i próbka splotu.

Zrobiłam próbkę z grubszej włóczki, aby splot był wyraźniejszy.


37. Ażur w pionie.

Liczba oczek podzielna przez 17 + 2 oczka brzegowe.
Rz. 1 - 1 o. brzeg., *2 oczka razem na lewo, 2 oczka razem na lewo, 2 oczka razem na lewo, /1 narzut, 1 o. prawe/ - powtórzyć 5 razy to, co w ukośnikach, 1 narzut, 2 oczka razem na lewo, 2 oczka razem na lewo, 2 oczka razem na lewo*, 1 o. brzeg.;
Rz. 2 - wszystkie oczka i narzuty przerabiać na lewo.
Powtarzać te 2 rzędy.

Aby uzyskać taki efekt, jak na próbce, należy powtórzyć powyższy opis kilka (kilkanaście) razy.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2008/02/01 21:01:21
    Fajny opis,trzeba spóbowac,tak boje się tego.Może kiedyś zaskocze.
    -
    fusilla
    2008/02/02 17:24:14
    Kochany Splociku. Juz raz skorzystałam z Twojej bezcennej rady i proszę o dubelt. Tylko nie wiem, czy będziesz mogła pomóc, ale ja juz w tylu miejscach się dowiadywałam, i nic. Mam 90 letnią narzutę po prababci, nicianą, w przpiekne wzory. Chcę ją wykorzystać, ale w paru miejscach wymaga artystycznego cerowania. Wiesz może, gdzie takie cos mogę załatwić!
    Pozdrawiam weekendowo!
    -
    fusilla
    2008/02/02 17:25:14
    Acha! Tą narzutę u mnie nablogu pokazywałam, gdy pisałam o mojej sypialni.
    -
    splocik
    2008/02/02 18:41:16
    Urszula - ten splot nie jest trudny, ale gdyby zaszła potrzeba dodatkowego wyjaśnienia - pisz maila.

    Fusilla - zajrzyj na pocztę.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ullak
    2008/02/07 19:10:22
    Dziękuję za doping Splociku!
    To co napisałaś o listach do Ciebie skojarzyło mi się z rubrykami w gazetkach. Twoja mogłaby mieć nazwę "napisz do Splocika" :-) Ciekawe, że jeszcze w gazetkach robótkowych nie ma takich rubryk. Z drugiej strony długo by czekać na taką pomoc z gazetki wydawanej raz m-cu. Chylę czoła przed Twoimi umiejętnościami Splociku. pozdrawiam, Ula
    -
    splocik
    2008/02/12 20:05:19
    Ula - a proszę bardzo!
    Gdyby jakaś gazetka zwróciła się do mnie w takiej sprawie, pewnie podjęłabym wyzwanie.
    Jednak z tym czekaniem masz rację, niektóre osoby potrzebują pomocy w danej chwili, a nawet kilkakrotnego kontaktu w ciągu jednego dnia.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń