wtorek, 8 stycznia 2008

Czapka męska

Wcześniej zrobiłam szalik.
Nie przypuszczałam, że otrzymam zamówienie za uzupełnienie kompletu.

Gdy zrobiło się zimno i zaczęło okrutnie wiać, co sprawiało wrażenie, że jest jeszcze zimniej, obdarowany szalikiem zaproponował zrobienie czapki.
Byłam ogromnie zdziwiona, ponieważ dotychczas w grę wchodziły wyłącznie czapki z daszkiem.
Na moje pytanie, czy zrobić czapę z daszkiem, odpowiedział - chcę taką najzwyklejszą.

Z szalika zostało mi trochę ponad pół motka włóczki, więc odpadało zrobienie z podwójnej (tej samej) nitki, tym bardziej, że w sklepiku już takiej nie było.
Jednak czapka zrobiona z pojedynczej nitki mogłaby być mniej ciepła.
Swego czasu kupiłam włóczkę "Kashmir" w kolorze szarym o odcieniu lekko niebieskawym.
Postanowiłam dołączyć jedną nitkę do "Werony", z której zrobiłam szalik.

Zastosowałam splot taki, jak w przypadku szalika, ale w układzie 4 oczka prawe x 4 oczka lewe, ponieważ nitka jest podwójna i splot byłby za szeroki.

Czapka jest w ciemniejszym odcieniu i dobrze prezentuje się z jaśniejszym szalikiem.
Została ona oceniona jako bardzo dobra i ciepła - już jest w użyciu.

Tak będę opisywała moje zdjęcia.
Czy zdjęcia stracą na wartości? - Oceńcie sami.



Dorzucam sposób alternatywny

 


1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    seremity
    2008/01/07 19:45:23
    Myslę, że mogłabyś trochę delikatniej... może raczej przezroczyste litery (tak jak u Brzyduli np)
    Mnie ten czerwony adres przez środek trochę przeszkadza
    Pozdrawiam
    -
    makneta
    2008/01/08 11:53:45
    Hm, jednak negatywnie na jakość fotografii wpływa ten duży czerwony napis. Rozumiem twoje zdenerwowanie i rozżalenie, ale z chamstwem w sieci tak jak i w realnym świecie nie da się raczej wygrać, a w ten sposób nie widać ile pracy włożyłaś i jak bardzo się starałaś.
    Uważam tak jak Seremity, że po prostu napis powinien być troszeczkę delikatniejszy.
    Pozdrawiam
    Makneta
    -
    splocik
    2008/01/09 08:41:40
    Seremity - wstawiłam fotkę delikatniej opisaną i wydaje się, że jest lepiej.

    Makneta - będę stosowała napisy delikatniejsze, ale nie zrezygnuję z ich umieszczania na jakiejś części wyrobu.

    Dziękuję za Wasze wypowiedzi - dla mnie zawsze ważne.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    asikczar
    2008/01/10 12:44:12
    A mnie się Twoje prace podobają czy z napisem, czy bez. Ale może faktycznie opcja alternatywna jest lepsza. Poza tym to w opcjach bloga, przynajmniej mojego, jest taka funkcja "pozwalaj na kopiowanie treści" i jak odznaczysz to, to nikt nie będzie mógł nic skopiować od Ciebie. Przynajmniej teoretycznie tak jest.
    Pozdrawiam
    czarciepsoty.blog.onet.pl
    -
    edi-bk
    2008/01/10 19:52:46
    Także uważam że z delikatniejszym napisem wygląda lepiej ale jak dla mnie wcale nie wpływa na fotografię a tym bardziej na Twoje prace. A z oznaczaniem całkowicie się z Tobą zgadzam.A komplet naprawdę świetny.Pozdrawiam cieplutko.
    -
    splocik
    2008/01/11 21:54:44
    Asikczar - bardzo dziękuję. Kopiować można na wiele sposobów. Chodzi o fakt wskazania miejsca pochodzenia fotki.

    Edi-bk - dzięki, dzięki. Decyzję już podjęłam.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń