poniedziałek, 3 grudnia 2007

Falowany szalik

Ostatnio mnóstwo czasu zajmowało mi robienie szalików i czapek typu clapotis w mojej wersji dla dziewczyn z rodzinnego i zaprzyjaźnionego grona. Na ten typ robótki pewnie dłuuugo nie spojrzę, bo ileż można robić w kółko to samo.
Również robótki związane z tematyką świąteczną są bardzo absorbujące - o nich piszę w drugim blogu.

Miedzy kolejnymi ozdobami "dziubałam, dziubałam" i skończyłam to coś - teraz widać, co zrobiłam dla siebie.
Komputerowe krzesło posłużyło mi za modelkę.


Jak widać, jest to szalik z falami, do wykonania którego zainspirował mnie sweterek kiedyś zauważony w sieci, a właściwie jego fale.
Szal wykonałam z włóczki "Zorza" na drutach nr 4.
Ma on 150 cm długości i 35 cm szerokości.
Robiłam go w poprzek (na drutach miałam ok. 22o oczek) tak, by fale układały się wzdłuż szala.
Z dwóch motków zostało mi łącznie 35 g włóczki - co z tą reszką zrobić?
Jeśli coś wymyślę, pewnie tu się pojawi.

Oto splot, który zastosowałam.

 35. Splot falisty

Liczba oczek podzielna przez 17+ 2 oczka brzeg.
Rz. 1 - oczka lewe (lewa strona roboty);
Rz. 2 - 1 oczko brzeg., *(2 oczka razem na lewo) - powtórzyć 3 razy to, co w nawiasie, 1 narzut, (1 prawe, 1 narzut) - powtórzyć 5 razy to, co w nawiasie, (2 oczka razem na lewo) - powtórzyć 3 razy to, co w nawiasie* - powtarzać do końca rządka, to co ujęte gwiazdkami, 1 oczko brzeg.;
Rz. 3 - wszystkie oczka i narzuty przerabiać na lewo;
Rz. 4 - oczka prawe.
Powtarzać te 4 rzędy.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    motylek73
    2007/12/04 19:58:13
    Splociuki. piękne fale w kolorach, które bardzo lubię. Dobry pomysł z robieniem szala w poprzek - z pewnością pięknie ię układa!
    Pozdrawiam ciepło,
    Motylek
    -
    splocik
    2007/12/04 22:30:26
    Motylku - dziękuję, Szal układa się bardzo fajnie. Można go upinać różnie, ale nie robiłam wiecej fotek, bo światło (dzienne) było nie najlepsze, a sztuczne przekłamuje kolory.
    Pozdrawiam ciepło..
    -
    violetta666
    2007/12/07 08:51:37
    Śliczny szaliczek i napewno będzie cieplutki Pozdrawiam cieplutko Viola
    -
    splocik
    2007/12/07 10:38:39
    Violetta - ciepły i milusi to on jest, tylko, że u mnie na dworze też jest ciepło i na dodatek mokro.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    anqu
    2007/12/07 16:16:40
    Przepiękny szalik
    -
    splocik
    2007/12/07 20:24:07
    Anqu - dzięki.
    -
    agawnuk
    2007/12/11 10:42:01
    Jak zwykle oryginalny projekt.
    -
    dagny14
    2007/12/14 10:02:50
    Bardzo ładne te fale.
    Pozdrawiam.Dagmara
    -
    splocik
    2007/12/14 15:42:02
    Agawnuk - bardzo dzięki! :)

    Dagny - dziękuję za pochwałę :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    abulska
    2008/01/09 15:27:00
    Splociku :) Super pomysł ..Mam zamiar w końcu sobie zrobic jakis szal, na razie robiłam dla wszytskich tylko nie dla siebie :) Zainspirowałaś mnie :) Dziekuję :)

    pozdrawiam cieplutko :)
    -
    Gość: kulka334
    2012/05/26 22:03:05
    Witam.
    Przypadkiem natrafiłam na Pani blog i tak mi się spodobał że regularnie do niego zaglądam:))).Bardzo podobają mi się Pani prace a także chęć i gotowość pomocy innym.Najbardziej ''wpadł'' mi w oko ten szal.Jest cudowny!!!!I nawet sama użyłam tego wzorku w moim szaliko-kominie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń