piątek, 14 grudnia 2007

Przy okazji... nowe serwetki



Przy okazji robienia szydełkowych ozdób choinkowych, nie mogłam powstrzymać się, aby nie zrobić na drutach czerwonych serwetek ze świątecznym motywem, jakim jest gwiazdka.

A było tak.
Przeglądając gazetki robótkowe, napotykałam mnóstwo szydełkowych serwetek w kształcie gwiazdki.
Bardzo podobały mi się te w kolorze czerwonym, ale szukałam czegoś do zrobienia na drutach - i znalazłam.
W gazetce "Moje robótki" z 2004 roku zobaczyłam i natychmiast wzięłam się do pracy wykorzystując zakupione wcześniej nici Perle 8.

Zrobiłam jak zwykle komplecik.
Jedna większa i dwie mniejsze - robiłam wg schematów z gazetki, a zmieniłam tylko ostatnie rządki z wykończeniem włącznie. Kilka ostatnich rządków wykonałam nićmi Perle 8 metallic, tylko, że na zdjęciu tego nie widać.
Do zrobienia kompletu wykorzystałam tylko schemat najmniejszej i średniej serwetki.
Nie zrobiłam tej największej, ale... to jeszcze przede mną.

Serwetki można formować jako okrągłe (tak zrobiłam dużą) lub jako gwiazdki (tak uformowałam mniejsze).
Zrobiłam jeszcze jedną - na prezent.
Większa serwetka ma średnicę 60 cm, zaś mniejsze mają po 35 cm.


Dodaję fotkę zbliżenia brzegów serwetek, może lepiej widoczne.


Kombinuję coś jeszcze, ale teraz nie zdradzę, co mam na drutach, bo jeśli nie wyjdzie, to będę świecić oczami.
Gdy skończę, a mam nadzieję, że to uda się, wówczas na pewno pochwalę się.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    motylek73
    2007/12/14 18:25:45
    Splociku, BARDZO swiateczne te serwetki...
    -
    edi-bk
    2007/12/14 19:36:50
    Śliczności po prostu, chyba się skuszę i też spróbuję bo nie mogę się napatrzeć.W razie czego będę Ci się naprzykrzać z mailami o radę. Pozdrawiam cieplutko.
    -
    anek-73
    2007/12/14 19:40:22
    Przepiękne!
    -
    ewcia116
    2007/12/14 21:19:27
    cudeńka :-)
    -
    splocik
    2007/12/16 14:55:45
    Motylku - dzięki, z tą myślą je robiłam - aby były świąteczne.

    Edi-bk - dzięki. Skuś się skuś - serwetki wyglądają fantastycznie na białych blatach mebli.

    Anek - dziękuję.

    Ewcia - dzięki, dzięki.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    violetta666
    2007/12/16 17:26:20
    Piękne gwiazdeczki :)) a ja ostatnio nie mogą się z niczym wyrobić ... praca w handlu pożera mnóstwo czasu...
    pozdrawiam cieplutko Viola
    -
    sowikoj
    2007/12/17 11:33:59
    :D Efektowne. Szczególnie wykończenie tych mniejszych od razu rzuca się w oczy :)
    Pozdrawiam :)
    I.
    -
    splocik
    2007/12/17 14:31:59
    Violetta - współczuję, że masz mało czasu na robótki, ale faktycznie handel (szczególnie przed Świętami), to pożeracz czasu. Mam nadzieję, że w Święta odpoczniesz.

    Sowikoj - faktycznie, zdjęcia robione z błyskiem nie oddają wszystkich efektów. Uzupełniłam więc notkę o zbliżenie na brzegi serwetek i teraz chyba widać połyskującą nitkę.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: joana
    2007/12/22 23:34:45
    Splociku, przepiękne te Twoje czerwone serwetki. Z pozdrowieniami - Joana
    -
    splocik
    2007/12/23 14:30:59
    Joana - dziękuję bardzo.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń