środa, 3 stycznia 2007

Malutki problem

Mam malutki problem i stąd chwilowy przestój w robótkach dziewiarskich.

Otóż, latem kupiłam 40 dag włóczki "Mirelka" - 100% acrylic.
Wówczas nie myślałam, co z tej włóczki będzie - ot, spodobał mi się kolor.

Teraz zaczęłam zastanawiać się, co z tym fantem zrobić.
Włóczkę należy robić na drutach nr 3, ponieważ ma ona spory skręt powodujący, że przędza jest sprężysta. Na grubszych drutach wyjdą nierówne dziury, więc ta opcja odpada.

Na większe przeplatanie typu warkoczowego nie ma szans, bo za mało włóczki jak na mój rozmiar.
Zastanawiam się nad ażurkiem i splotem plastycznym na bazie różnego układu oczek lewych i prawych.

Kiedyś, takim plastycznym splotem z mieszanki wełniano - anilanowej, zrobiłam sweterek, który niezmiennie lubię  do dziś.

Oto on.

Teraz widzę, że nawet kolor trochę podobny jest do przerabianej aktualnie włóczki.
Nowy  sweterek jest na starcie, tzn. ściągacz tyłu już zrobiony.


Zawsze zaczynam robić sweter od wykonania pleców.
Mam wówczas obraz, w którym miejscu zaczynać formować podkrój szyi przodu.

Fason sweterka mam naszkicowany, tylko ciągle nie mogę zdecydować się na sploty.
W moim nowym sweterku mają być zastosowane trzy sploty.
Zatem ściągacz leży z boku, a ja wertuję gazety w poszukiwaniu inspiracji.
Jeszcze zrobię krótką wędrówkę po necie i może znajdę coś ciekawego.
Robię także próbki splotów, bo lepiej widać, jaki splot będzie pasował do danej włóczki.
Coraz bardziej szala przechyla się na stronę ażurków.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    anqu
    2007/01/03 19:04:55
    bardzo ladny kolor, ciekawa jestem co wymyślisz z tej włóczki, czekam na kolejne efekty pracy i życze sukcesów w poszukiwaniu inspiracji
    Pozdrawiam
    -
    ewcia116
    2007/01/04 09:24:53
    kolorek ciekawy aż jestem ciekawa co wymyślisz czekam niecierpliwie pozdrawiam
    -
    kasia_1011
    2007/01/04 21:48:07
    A może taki ścieg stoktotkowy
    Dziunia
    -
    moteczek
    2007/01/05 11:26:04
    Śliczny kolorek włóczki i wcale Ci się nie dziwię, że kupiłaś nie mając koncepcji co z tego będzie (ja robię podobnie - najpierw kolor, a potem zastanawiam się co z tym zrobić). Pomysł z rozrzuceniem wzoru na całej dzianinie - moim zdaniem - bardzo dobry, pozostaje problem - jakie sploty wybrać. Moja propozycja - zastosować wzorek z ażurkiem, który doda lekkości, szczególnie w sytuacji trudnej włóczki.
    Postaram się coś znaleźć i podrzucić.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    agniesia_f1
    2007/01/05 11:34:53
    Kasiu myśle, że wzór stokrotkowy odpada. Na moje wiadomości robótkowe wydaje mi się że będzie "włóczkożerny" a jest tylko 40 dag. Ażur będzie bardziej odpowiedni.
    -
    splocik
    2007/01/05 14:54:27
    Anqu - właśnie ten kolorek mnie tak przyciągnął, a teraz mam problem. Poraaadzę sobie.

    Ewcia - myślę, że to trochę potrwa.

    Dziunia - dzięki za podpowiedź. Ten wzorek już dawno temu wykorzystałam.
    Sweterka już nie mam, ale opis splotu mam w starej, dobrej książce.

    Moteczku - najprawdopodobniej wybiorę sploty ażurkowe. Już jestem bardziej zdecydowana w tym kierunku.
    Będzie mi miło, jeśli coś podrzucisz i trafisz w moją wizję.

    Kasiu - zgadza się. Ten stokrotkowy splot może zabrać mi spro włóczki, chyba żeby... zastosować go w jakimś fragmencie.
    Dzięki za sugestię.
    Twój sweterek mi się bardzo podoba, lecz potrzebuję splotu, który nie układa się w pasach, ale powtarza się we wszystkich kierunkach - jak w stokrotkowym, tylko rzadziej.

    Pozdrawiam wszystkich.
    -
    magdalenam1975
    2007/01/05 23:08:16
    Mam podobny problem. Włąsnie dostałam 40 dag zółciutkiego akrylu. Kolorek może mało twarzowy, ale "darowanemu koniowi...". Teraz kombinuję co z tego zrobić, bo jest tego niezbyt dużo.
    Będę Cię podglądać, może i ja na cos wpadnę!
    Pzdrawiam
    -
    splocik
    2007/01/06 15:57:50
    Magdalenam - to jest to - 40dag i co dalej? Zaglądaj, podgladaj - zapraszam.
    Pozdrowionka
    -
    jalucille
    2007/01/06 15:58:26
    Jak coś to służę schamatami :))
    Ślicznie sweterek się zapowiada- no i ten kolor...

    Magalenam - A może połącz z innym kolorem? na dole żółto a przy buzi coś bardziej twarzowego?
    Lucille
    -
    ala.mazury
    2007/01/06 20:27:49
    Oooo, ja tez zawsze zaczynam od pleców :o)). Najtrudniej wybrać jest fason, a potem idzie jak z płatka. No, wiem, łatwo powiedzieć, ale jak tu znaleźć to COŚ, co od razu wpada w oko!

    OdpowiedzUsuń