poniedziałek, 18 grudnia 2006

Napracowałam się trochę

Robiłam, prułam i uparcie powtarzałam te czynności, aż w końcu udało mi się zrobić niewielką serwetkę ... na drutach.

Zrobiłam moją pierwszą serwetkę!

Zrobiłam ją na drutach pończoszniczych, z nici takich jak do serwetek szydełkowych (tex 50x3).
Wzór znalazłam wśród kserowanych wiele lat temu schematów serwetek szydełkowych.
Jest ona niewielka, bo o średnicy 21 cm.



Jestem ogromnie zadowolona z siebie!
Przez wiele lat przymierzałam się do tego rodzaju dzianiny i w końcu udało mi się.
Może jeszcze nie do końca, bo teraz po wypraniu i naciągnięciu zauważyłam pewne niedociągnięcia.
Wprawne oko na pewno dostrzeże maluczkie błędy.
Mimo tych drobnych potknięć, nie spruję serwetki.
Na zawsze pozostanie taka, jaka jest teraz i będzie mi przypominać chwile jej tworzenia.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.e
    2006/12/18 16:07:12
    Gratuluję!!! Serwetka jak dla mnie jest idealna. A ja właśnie zabrałam się za koronkę, którą mi pomogłaś rozszyfrować. Pozdrawiam
    -
    makneta
    2006/12/18 18:56:20
    Piękna serwetka. Gratuluję nowej umiejętności. Pozdrawiam
    -
    fusilla
    2006/12/18 21:12:02
    Splociku! Dzięki podanej stronce zrobilam boa! Na grubych drutach z żyłką, z bardzo cienkiego moheru. Pierwszy raz miałam jednorazowo 1200 oczek! Rekord chyba!
    Ale wyszło pieknie!
    Pozdrawiam!
    -
    watystka
    2006/12/18 23:59:21
    śliczna :) Niedociągnięć żadnych nie widać :) Jesteś zbyt krytyczna wobec siebie ;)
    -
    gosia_arma
    2006/12/19 09:48:40
    Splociku, serwetka jest idealna, Gratulacje!!!
    Ja jeszcze się nie odważyłam na serwetkę na drutach i pewnie się nie odważę, tym bardziej jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci spokojnych, zdrowych i radosnych Świąt.
    Gosia
    -
    splocik
    2006/12/19 17:16:34
    Hrabina - dzięki! Będę czekać na efekt Twojej koronki i służę pomocą, jeśli wystąpią problemy.

    Makneta - Dziękuję bardzo.

    Fusilla - cieszę się bardzo, że udał Ci się boa. Szkoda, że nie zamieszczasz zdjęć - chętnie zobaczyłabym Twoje dzieło.

    Watystka - dziękuję za "nie widać".

    Gosiu - dzięki! Na każdego przyjdzie czas - Ty też się odważysz, czuję to.

    Pozdrowienia dla wszystkich.
    -
    auntivory
    2006/12/19 17:36:16
    Splociku, ta serwetka wywolala u mnie nostalgie - moja babcia uwielbiala robic serwetki na drutach. Ma takie dwie ksiazki i wszystkie serwetki zrobila. Po kilka razy. Miala tez kwadratowe i owalne.
    Tobie wyszla super, gratuluje i zycze dalszych sukcesow.
    -
    magdalenam1975
    2006/12/19 19:52:41
    Splociku! serwetka powaliła mni na kolana. SUPER!!! Sama też kiedys próbowałam, ale po kilku pruciach ogłosiłam kapitulację... Kto wie, może jeszcze kiedyś spróbuję
    -
    ala.mazury
    2006/12/20 18:42:04
    Gratulacje! Serwetka na drutach :o)). Też uwielbiam je robić! Są dużo delikatniejsze od tych szydełkowych, ale i te na drutach, i te szydełkowe są przepiękne.
    -
    splocik
    2006/12/20 19:08:12
    Ivory - ja kiedyś miałam broszurkę z opisami wykonania serwetek na drutach, ale oddałam ją w prezencie komuś, komu bardziej przydała się, ponieważ ja doszłam wówczas do wniosku, że takich serwetek to ja nigdy... i wyszło: "nigdy nie mów NIGDY".
    Musiałam po prostu do tego "dojrzeć".

    Magdalenam - dziękuję!, a zgodnie z tym, co wyżej w cudzysłowiu - pewnie też do takiej techniki "dojrzejesz".

    Ala - dzięki! Tez jestem takiego zdania.

    Pozdrowionka.
    -
    anqu
    2006/12/20 21:25:12
    splociku serweteczka jest piękna i nie widzę żadnych nie dociągnieć, nie badź zbyt krytyczna względem sdamej siebie.
    -
    ela.elk
    2006/12/20 21:55:27
    Serwetka bardzo ładna! Gratulacje!!! Jak widzę dołączyłaś do grona wielbicielek serwetek na drutach :o)))). Przyznaję, że wolę je od szydełkowych - sa mniej pracochłonne, a super delikatny efekt zawsze murowany :o). Pozdrowienia!
    -
    Gość: abc
    2007/01/28 19:22:48
    Witam!
    czy nie mogłaby Pani przesłać mi na maila wzory tych serwetek robionych na drutach?? Od dawna poszukuje właśnie wzorów i nie mogę nigdzie znaleźć. Albo jeśli posiada Pani książki lub jakiś większy zbiór tych wzorów, to może mogłaby Pani mi je sprzedać??
    Proszę odpisać na mojego maila jaka jest Pani decyzja.
    Z góry dziękuję i pozdrawiam michal.wisnia
    -
    splocik
    2007/01/28 20:20:49
    Witaj Michał - spróbuj tu zajrzeć:
    groups.google.pl/group/pl.rec.robotki-reczne/browse_thread/thread/a2925ad801e171d7/e601bf5c0b67595e?lnk=gst&q=serwety+na+drutach&rnum=9&hl=pl

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń