niedziela, 8 października 2006

Wyszło niecałe 30 dag

Zużyłam tyko około 30 dag na bolerko.

Kilka razy "podchodziłam" do ażurku z listkami.
Wykonałam chyba 5 albo 6 próbek, zanim wybrałam te listki, które widać w gotowym wyrobie.
Jestem zadowolona z ostatecznego wyglądu bolerka.



Przody wykonywałam tak samo jak robię rękawy, czyli obydwa jednocześnie.


Dzięki temu zaokrąglenia dołu, skos dekoltu i motyw plisy z liśćmi wyszły bardzo dokładnie i symetrycznie.

Podkrój szyi tyłu wykonałam nietypowo.
Nabrałam oczka z podkroju na druty (jak do golfa lub półgolfa) i zakończyłam tak, jak zakończa się oczka w rządku.
Następnie na tym zakończeniu wykonałam szydełkiem oczka rakowe, z pominięciem rządka półsłupków. Wyszło całkiem dobrze.

Teraz mam problem: czy kwiatka na zapinkę wykonać na drutach czy szydełkiem.
Zrobię jedno i drugie - dopiero wtedy podejmę decyzję.
Chwilowo zastosowałam zapinkę metalową w postaci listka.

Teraz robię sweter męski z tej samej włóczki i z zastosowaniem tych samych prążków. Jedyna różnica, to taka, że prążki rozmieszczone są rzadziej i rzadziej są przeploty oczek w samych prążkach.

Zrobiłam dwa kwiatki, tak jak pisałam.


Kwiatek robiony na drutach jest większy i wysoki (patrząc z boku).
Wielkość tego kwiatka zależy od ilości oczek przyjętych do tworzenia wysokości płatka.
Przeróbka kwiatka, to sprucie i zrobienie od początku - to minus.

Natomiast kwiatek wykonany szydełkiem jest bardziej płaski i taki delikatny.
Zawsze można go powiększyć, robiąc kolejne - większe płatki - to plus.

Dokonałam wyboru.
Do zrobienia zapięcia w bolerku zastosuję kwiatek szydełkowy.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    makneta
    2006/10/08 21:13:07
    Świetne bolerko. Gratuluję nowego ślicznego ciuszka.
    -
    ewcia116
    2006/10/08 21:50:11
    super ładne podoba mi się jak się trochę odrobię też zrobię sobie bolerko podobnie jak ty robię przydy w zpinanych sweterkach i rękawy razem wtedy mam pewność że wyjdą jednakowe pozdrawiam cieplutko ewcia
    -
    apsik1
    2006/10/09 11:54:27
    ślicznie wyszło
    -
    moteczek
    2006/10/09 13:30:15
    Bolerko wyszło świetnie; myślę, że podjęłaś dobrą decyzję - szydełkowy kwiatek jest delikatniejszy.
    Pozdrawiam
    -
    eva66
    2006/10/09 19:24:46
    Śliczne bolerko!Kwiatek stanowczo ten mniejszy.Pozdrawiam.
    -
    gosia_arma
    2006/10/11 21:34:25
    Jak zwykle, bolerko śliczne, w ślicznym kolorze, kwiatek oczywiście szydełkowy, aczkolwiek bardzo ładnie wygląda z tym co jest na zdjęciu,
    Pozdrawiam
    Gosia
    -
    splocik
    2006/10/12 13:14:36
    Dziękuję wszystkim za komentarze i sympatyczną ocenę.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    hada131
    2006/10/18 16:43:28
    dla mnie bomba! i kwiatek zdecydowanie szydełkowy. śliczniutkie.

    OdpowiedzUsuń