wtorek, 31 października 2006

Mój pomysł na clapotisowy szalik

W notatce pt. "Clapotisomania" wspomniałam, że robię sweter dla pewnego przystojnego, młodego mężczyzny.
Niestety, nie zdążyłam zrobić fotki.
Kończyłam robić sweter bardzo późnym wieczorem, a rano pojawili się goście i tak byłam zakręcona, że zrobienie zdjęcia wyleciało mi z głowy.
W każdym razie sweter bardzo spodobał się młodzieńcowi.
Do zrobienia swetra zastosowałam splot prążkowy jak w wykonanym wcześniej bolerku, z tą różnicą, że prążki rozmieściłam rzadziej i zwiększyłam ilość rządków między skrzyżowaniem oczek w prążku.

Jak napisałam w notatce pt. "Clapotisomania", po zrobieniu swetra, zabrałam się za szalik.
Technika tworzenia szalika oparta jest na schemacie i opisie ze strony Eli  (tu był link do Jej blogu, ale już nieaktualny).

Mój pomysł polega na zastosowaniu splotu ażurowego, zamiast spuszczanych oczek.
Obie strony sprawiają bardzo ciekawe wrażenie.
Długość szalika osiągnęła 190 cm.
Jego szerokość w stanie rozprostowanym wynosi 32 cm, a w stanie swobodnym - 21 cm.
Wykorzystałam włóczkę "Werona" - wyszło niecałe 200 g.

Tak wygląda prawa strona.


A tak wygląda lewa strona.


Szalik w mojej wersji


i próbkę clapotisa przedstawiłam moim bliskim, a właściwie damskiej części tego grona.
Nie trudno domyślić się, że mam teraz pełne ręce roboty.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.e
    2006/11/01 09:41:37
    Pomysł rewelacyjny!!!! Szaliczek jest super!
    Jak tak patrzę na wszystkie kobietki, które tak clapotisują, to nabieram coraz większej ochoty, żeby spróbować samej zrobić taki szaliczek. Może się uda? Moja mama zapytałaco mi się stało, że ogarnęła mnie mania szalików, choć to sa ostatnie rzeczy,które w Irlandii założę:)
    Pozdrawiam
    -
    eva66
    2006/11/03 19:33:30
    Świetny pomysł z tym ażurkiem!Przyznam się,że też mi zaświtała pewna...hmm,clapotisowa mutacja.Pewnie spróbuję i opiszę jeśli wyjdzie.
    -
    moteczek
    2006/11/06 14:41:31
    Świetny pomysł na nowy wzorek szaliczka; bardzo mi się podoba i coś mi się wydaje, że szalik dla siebie (bo mój clapotis użytkuje córcia) wykonam wymyślonym przez Ciebie wzorkiem; oczywiście wcześniej poproszę o "przepis".
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    splocik
    2006/11/13 11:33:15
    Dzięki za budujące słowa.
    Jak tylko skończę przygotowywać opis, zaraz go tu zamieszczę.
    Proszę o cierpliwość.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń