wtorek, 11 września 2007

Makrama - ozdobny wachlarz

Zupełnie nie planowałam, a zrobiłam wachlarz techniką makramy.
Po prostu chciałam odpocząć od szydełka, igły i drutów.
Dawno nie bawiłam się tą techniką.
Teraz sprawiła mi ona wiele radości i satysfakcji, ponieważ efekt jest (jak dla mnie) wspaniały.
Robiłam makatkę na podstawie starej pocztówki z ozdobami wykonanymi techniką makramy.
Różni się ona od oryginału długością całkowitą oraz rozpiętością wachlarza.


Makrama (to już pisałam w notce na temat ampli) ma coś wspólnego z frywolitkami - węzełki o tej nazwie.

 Węzeł frywolitkowy - jeden z zastosowanych w wachlarzu

wiązanie na lewo
wiązanie na prawo

Do wykonywania wyrobów ze sznurków i grubszych nici można stosować szpulki lub czółenka, ale są one  większe niż do robienia koronek. 

Inne węzły zastosowane do wykonania makatki.

Węzeł kostkowy

Węzły żeberkowe:
- pionowy

- skośny

Jak widać, bawiąc się makramą, nie zapomniałam o drutach - wmontowałam je w wachlarz.
Będą one moim "żelaznym" zapasem drutów pończoszniczych.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość: Motylek
    2007/09/11 20:18:52
    Bardzo ciekawy ten wachlarz. Bardzo ładna ozdoba na ścianę no i te druty... Prawie jak za szybką z napisem "W razie potrzeby stluc szybkę"...
    Pozdrawiam ciepło! (dosłownie bo nas wczoraj było+36 stopni)

    Gość:
    2007/09/12 00:52:38
    no nie powiem, śliczny ten "przerywnik" nie ma co !
    pogratulować ;)
    pozdrawiam AgA

    splocik
    2007/09/12 15:40:02
    Motylku - dziękuję za sympatyczną opinię i trochę temperatury.

    Aga - dzięki, dzięki.

    Pozdrawiam ciepło.

    Gość: gizela
    2007/09/15 13:17:03
    Wachlarz bardzo cxiekawie i ładnie zrobiony.Zainteresowałaś mnie ta techniką. Podoba mi się i chyba na podstawie Twojej szkółki będę próbowała cos zrobić. Może sie uda. Dzieki za pomysł. Słoneczka i samych miłych dni.

    splocik
    2007/09/22 20:55:41
    Gizela - dziękuję za opinię. Technika faktycznie jest ciekawa i można nią wykonać ozdoby, bizuterię, serwetki i wiele wspaniałych wyrobów, ale ja stosuję ją bardzo rzadko, właśnie jako przerywnik. Jeśli będziesz miała jakieś pytania - pisz maila.
    Pozdrawiam ciepło.

    Gość: kris
    2008/03/01 02:22:07
    gdzie można kupić sizal gruby ja z lubelszyzny

    splocik
    2008/03/01 11:35:49
    Kris - najzwyklejsze sznurki sizalowe można spotkać w sklepach rolniczych, ale proponuję wrzuć na przeglądarkę hasło: "sznurek sizalowy", a wyświetli się sporo stron oferujących takie wyroby w różnych kolorach.
    Dzieki za odwiedziny.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń