sobota, 15 lipca 2023

Zakładka w kolorze turkusu - do przysłowia

Ten wzór już w tym roku robiłam (TUTAJ), ale jak już wiecie, lubię wracać do niektórych wzorów.
Poprzednia zakładka.


Chciałam ją nieco zmienić przez dodanie okrążenia, ale wyszło inaczej.
Ten obecny wzór różni się nieco od poprzedniego, a wszystkiemu winien jest błąd popełniony na początku robótki.
Zakładka, o której mowa, w kolorze turkusu o odcieniu niebieskim (aparat dodał za dużo niebieskiego) wyglądała tak:


Nie chodzi o dodatkowe okrążenie, przez co zakładka jest szersza, ale o jej środek.
Mianowicie inaczej (niewłaściwie) wykonałam połączenia kółeczek, co zauważyłam dopiero wykonując drugą część zakładki.
Tu widać wyraźniej - kółeczka stykają się w środku. 


Spostrzegawczość w tym przypadku zaspała, kółeczka trochę się "ruszają", ale uznałam, że małe  usztywnienie sprawi, że zakładka będzie trzymać formę.

Całkiem przez przypadek, zakładka wpasowała się w zabawę Rękodzieło i przysłowia albo....
Przypomnę przysłowie i cytat, które zaproponowałam w tej zabawie:

- przysłowie 
1. Pomyłki są jak góry; im wyżej zaszedłeś, tym więcej ich widzisz dookoła.

- cytat 
2. "Jeśli czujesz, że jest coś, co powinieneś robić, jeśli masz do tego pasję, przestań marzyć i po prostu zrób to." - Wanda Sykes

Miałam wykonać inną pracę do cytatu, do słów: "po prostu zrób to", ale pomysł nie wypalił, więc skorzystałam z przysłowia, w którym słowo pomyłki idealnie pasuje do tego, co mi się przytrafiło.  

Jak widać czasami pomyłki nie muszą być złe i dają coś nowego - wyszedł inny, choć podobny wzorek przez co zakładka jest trochę inna.
 
Zakładkę wędruje do galerii zabawy - TUTAJ


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

14 komentarzy:

  1. Frywolna jak zwykle piekna, ja tam błędu nie widzę, pozdrawiam cieplutko .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Ja uważam, że to nie błąd, a mała pomyłka w połączeniu kółeczek. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Bardzo ładna, taka delikatna i w moim ulubionym kolorze.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu - dziękuję :)
      Lubimy to samo. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. No kto się nie zna na frywolitce tej pomyłki wcale nie zauważy. Tak miało być i koniec. Co nie zmienia faktu że świetne obie zakładki. Czasem se myślę co Ty potem z nimi zrobisz , bo ileż można mieć zakładek ??? Ale ja Ci ich robienie sprawia przyjemność to rób je !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Mam taki ciąg na zakładki i lubię je robić. :)
      Może zrobię wystawę zakładek, może wystawię stolik i zrobię kiermasz, może obdaruję dobrych ludzi, a może na jakiś cel przeznaczę... możliwości jest wiele. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Dla mnie Splociku frywolitka to czarna magia więc ja tam pomyłek nie widzę, za to dostrzegam śliczną, misternie wykonaną zakładkę, w wakacyjnym kolorku :).
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Czarną magią wydaje nam się wszystko, czego nie potrafimy zrobić do czasu, gdy sami tego nie spróbujemy. :)
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  5. Piękna frywolitkowa zakładka.

    OdpowiedzUsuń