wtorek, 16 marca 2021

Dziana poduszeczka

Ponieważ nie mogę robić większych form dzianin (bo ręce nie dają rady), to bawiąc się u Reni, wykorzystałam resztki włóczki i zrobiłam poduszeczkę - igielnik. 
Zadaniem było dodawanie i odejmowanie oczek, a dokładniej działanie na trzech oczkach.
Dawno temu opisałam sposoby wykonywania operacji na trzech oczkach - TUTAJ
 
Stosując sposób ujmowania oczek w taki sposób, że oczko środkowe tworzy rąbek, zrobiłam dwie części w różnych kolorach, które zszyłam wypełniając ocieplaczem.

 
Powstała podusia - igielnik.
Obie strony łączą kolory pasków, ale zamieniają się miejscami. 

 
Igielnik znalazł już swoje miejsce na stelażu, który pomaga mi przy haftowaniu większego obrazka. 

Igielnik zgłaszam do zabawy u Reni.


12 komentarzy:

  1. Pomysłowo wykorzystany wzór:) myślałam, ze powstanie wiele łapek, a tu proszę jaki fajny igielnik:) Obraz do haftu jednak zachwyca- będzie pięknie, choć pracy przed Tobą wiele
    Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuje :)
      Pierwotnie myślałam o łapkach, ale łapek mam trochę, a poza tym są większe od igielników. :)))
      Obrazka powoli przybywa.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Pięknie wyszedł i to ścięgiem dzersejowym .Zawsze mylę przerabianie na prawo czy lewo.Pozdrawiam deszczowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Splot dżersejowy robi się równie szybko jak francuski.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Fajnie wykorzystujesz resztki włóczek. Też muszę pomyśleć co z nimi zrobić bo od lat zalegają pojedyncze,większe lub mniejsze kłębki. Te większe już częściowo wykorzystałam robiąc paputki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - dziękuję :)
      Resztki możesz wrabiać w kapciuszki. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Świetny igielniczek :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. I super igielnik:) Może i ja kiedyś tak równo będę potrafiła. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mięto - dziękuję :)
      Radzisz sobie doskonale.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Bardzo fajny igielniczek:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń