wtorek, 14 lipca 2020

Dwukolorowe frywolne zakładeczki - praca 7 z 12

Dwukolorowe zakładki, wąskie i delikatne powstały z potrzeby uwolnienia czółenek z nitek.
Najpierw było uwalnianie czółenka z nitki w kolorze jasnego turkusu.,

Powstała taka wąziutka zakładka.
Jako element ozdobny wykonałam taki rzadko rozmieszczony układ kółeczek, by imitowały motylki.
Na końcu powstał dwukolorowy kwiatek.



Jak już pozbyłam się nitki turkusowej jasnej, to w dalszym ciągu uwalniałam drugie czółenko z nitki w kolorze żółtym, przy czym na pustym czółenku pojawiła się nitka w kolorze ciemnego turkusu.
W tej zakładce również wykorzystałam motylki, ale tym razem rozmieściłam je gęsto, w taki sposób, że jedno kółeczko jest wspólnym dla dwóch motylków.



Dla porównania obie zakładki.


Ponieważ nitka żółta nadal "nie wyszła", więc powstała jeszcze jedna zakładka, ale tym razem są to dwukolorowe kwiatki oddzielone jednym kółeczkiem



I trzy zakładki razem.
Każda zakładka na końcu ogonka ma kółeczka pozwalające przypiąć do zakładki mały ozdobnik, np. wisiorek ze znakiem zodiaku, literę imienia, itp.


Zakładki powstały przed obrączkami na serwetki (klik)  i to właśnie z ich powodu było uwalnianie nitek z czółenek.
Zakładki przeleżały, ponieważ nie mogłam się zmobilizować do napisania o nich.
Teraz wpadłam na pomysł, że one doskonale wpisują się w temat zabawy u Reni.
Przecież w czasie wakacji też czytamy książki, więc zakładeczki przydadzą się, a dodatkowo każda zakładka ma kolor żółty i... motylki, których w naturze jakoś mało.

Mam nadzieję, że Renia przyjmie taką interpretację tematu. :)


16 komentarzy:

  1. Piękne, delikatne, takie eteryczne. Super pomysł, aby kółeczka wyglądały jak motylki :). Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Kochane resztowki, lubię. Śliczne zakładki, interpretacją jest ok.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Wykorzystuję resztówki nie tylko z czółenek, ale i z kłębków, chociaż ostatnio z kłębków prawie wcale.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Piękne - takie delikatne, misterne i pełne uroku. Umilą każdą lekturę.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne ozdobniki, uwielbiam frywolitkowe twory!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wszystkie:) świetna kombinacja wzoru- niby taki sam a każda zakładka wygląda inaczej. Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Jak wiesz, ja często kombinuję. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Piękne frywolne zakładeczki :-)
    serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne zakładki!!! Uściski przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Przepiękne te składki. Uwielbiam taki zestaw koloròw na dodatek kocham frywolitke więc jej dla mnie jest extra.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Rozumiem, że chodziło o zakładki.
      Kolory wiosenno-letnie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń