niedziela, 29 grudnia 2013

Serwetki kształtem zbliżone do gwiazd

W zeszłym roku, zaczęłam przed Świętami, ale także podczas Świąt miałam chwile, gdy chwytałam za druty i robiłam serwetki.
Serwetki z zamyśle przeznaczone były do użytku w czasie świątecznym.
Przeleżały więc przez cały rok, by ozdobić płaskie powierzchnie w moim mieszkaniu.

Dziś przedstawiam dwie serwetki, które mają kształt zbliżony do gwiazd, a dziane serwetki są bardzo podatne do napinania w różne kształty.
Czasami tę samą serwetkę można napiąć na trzy sposoby, za każdym razem nadając jej inny kształt.

Większa serwetka ma średnicę 60 cm.
Starałam się ją robić według znalezionego w necie (jest na wielu stronach ze zbiorami) schematu, ale gdzieś tam wprowadziłam własną poprawkę.


Po wykonaniu powyższej serwetki, postanowiłam wykonać nieco mniejszą i tu zastosowałam sześć powtórzeń raportu wzoru.
Chodziło mi o to, by powstał komplet serwetek o różnej wielkości, ale z tym samym motywem.

Wyszła serwetka o średnicy ok. 50 cm.


Następnym razem, po wypraniu napnę serwetki nadając im nieco inny kształt i zrobię porównanie.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2013/12/29 20:17:53
    witam, serwetki śliczne, jestem ciekawa innego upięcia,pozdrawiam.
    -
    splocik
    2013/12/30 16:34:24
    Urszula97 - dziękuję :)
    Na inne upięcie będziesz musiała trochę poczekać, bo wiesz, ja do krochmalenia i upinania muszę zaprosić Chęć. :)))))))))))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń