środa, 1 lutego 2012

Dwa ocieplacze - golfy

Wszystko ma swój kres.
Ocieplacze szyjne, które zrobiłam mężowi już się nieco zużyły i należało (mrozy przyszły)  je wymienić na nowsze modele.
Może nie są to nowe modele, ale ocieplacze są nowe.


Zrobiłam je w ostatnie (piątkowy, sobotni, niedzielny i poniedziałkowy) wieczory z niepełnych motków włóczek, które zostały po wykonaniu innych wyrobów.
Dziś są w użyciu ku zadowoleniu właściciela :))
A ja mam o tyle mniej włóczki leżącej odłogiem w pudle włóczek "do wykorzystania" :)))

3 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość
    2012/02/02 00:20:52
    bardzo miłe ocieplaczyki, planuje zrobić takie synowi...pzy obecnej pogodzie to rewelacja,
    -
    mila-jas
    2012/02/02 08:23:31
    Ale fajne te Twoje ocieplacze-super!
    Pozdrawiam
    -
    splocik
    2012/02/02 08:54:28
    Miły, anonimkowy Gościu - dziękuję za sympatyczne słowa :) Ocieplaczki warto zrobić i to, jak najszybciej :))

    Mila-jas - dziękuję ślicznie :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    violetta666
    2012/02/02 10:42:37
    fikuśne są i napewno bardzo przydatne :)) pozdrawiam cieplutko Viola
    -
    hrabina.ee
    2012/02/02 19:22:45
    Moj małzonekk neistety, ale nie toleruje takich rzeczy.

    Anka
    -
    urszula97
    2012/02/02 19:45:18
    Są piękne, kolorystyka ciekawa,
    -
    andulencja
    2012/02/02 21:51:27
    hi, hi, a ja w pierwszej chwili pomyślałam, że to body dla maluchów :D
    Ty to masz pomysły!
    Pozdrawiam,
    Anja
    -
    splocik
    2012/02/03 07:51:04
    Violetta666 - oj przydatne i wygodne są - bardzo :)

    Hrabina - mój też unikał golfów, jak ognia, ale jak przekonał się o ich wygodzie, to ustawia je przed szalikami :))) Żeby mężczyznę przekonać, to trzeba coś takiego zrobić i zaproponować, by w wietrzny dzień założył :)

    Urszula97 - dziękuję :)

    Anja - niezłe spojrzenie na temat :)))))) A pomysł, to nie mój - od kilku lat takie ocieplacze - szyjogrzeje krążą w necie :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    hrabina.ee
    2012/02/04 10:02:19
    no tak, tylko on szalików też nie nosi, podobnie jak ja:)) zakładam tylko do zdjęć, czasem, od wielkiego zimna... główny użytkownik szalików to moja siostra. zastanawiem się czy jej takiego golfika nie sprawić?

    Anka
    -
    splocik
    2012/02/04 14:11:13
    Hrabina - to zupełnie zmienia postać rzeczy :) A pomysł na sprawienie drobiazgu dla siostry jest całkiem fajny :) Chyba międzyczasu masz niewiele, ale to niewielka robótka i odskocznia się przyda :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    spoleczny-1
    2012/02/06 22:35:01
    Ciekawe to wygląda - a ile godzin mniej więcej na to poszło bo zamierzam niedługo też takie coś spróbować zrobić? :) Kilka dni, ale dokładnie?
    -
    splocik
    2012/02/07 14:49:27
    Spoleczny-1 - dziękuję :) Mam wrażenie, że komentarz napisany został na podstawie fotki. Pod fotką napisałam, ile czasu zajęło mi wykonanie golfików:)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    ewel
    2012/02/09 23:11:41
    Bardzo dużo zaglądam na Twój blog. Mogę powiedzieć, że jestem Twoją uczennicą. Odważyłam się więc mojej Pani profesor zadać pytanie... Zaplanowałam, że zrobię sobie sweterek tylko nie mogę zupełnie zrozumieć o co chodzi tutaj: (...) Kontynuować śg. gładkim prawym wykonując odejmowania w tych samych kolumnach co 6 rz. 1 x, co 8 rz. 5 x, co 6 rz. 3 x. (...). Bardzo proszę o przetłumaczenie. Przepis na sweter jest w Dama w swetrze nr 1-2 na str. 27.
    -
    splocik
    2012/02/10 14:32:00
    Ewel - dziękuję za odwiedziny i gratuluję ujawnienia się i odwagi zadania pytania :)))
    Nie taki splocik straszny...
    Nie kupuję gazet z dzianinami od lat wielu, bo najczęściej sama coś kombinuję :)
    Prawdopodobnie chodzi o to, że do tego momentu wykonywany jest jakiś wzorzysty splot.
    Zatem od tego rzędu robisz splot dżersej, tj. rząd oczek prawych i następny rząd oczek lewych. Niektórzy nazywają to właśnie gładki prawy, a to właściwie po polsku - splot prawolewy albo lewoprawy - obie nazwy są dobre.
    W tym wyrobie są jakieś wyznaczone miejsca odejmowania oczek i w tych miejscach nadal pozostaje odejmowanie - po pierwszych 6 rzędach splotu prawolewego.
    Następne odejmowanie wykonasz po 8 rządku i to po 8 rządku masz powtórzyć łącznie 5 razy.
    Potem zmniejszasz liczbę rządków do 6 i odejmujesz oczka po każdym 6 rządku - tak powtarzasz 3 razy.
    W skrócie - "co 8 rz. x 5" oznacza, że daną czynność masz powtórzyć 5 razy po każdorazowym przerobieniu 8 rządków dzianiny.

    Mam nadzieję, że dość jasno objaśniłam.
    Daj znać, jak poszło wykonanie sweterka.

    Zapraszam częściej do dzielenia się swoimi odczuciami, opiniami w komentarzach, a jak wyskoczy problem, to w zakładkach jest adres mailowy.
    Nie omieszkam zajrzeć do Ciebie i zobaczyć, co tworzysz :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      ewel
      2012/02/11 16:53:22
      Bardzo, bardzo Ci dziękuję za tak obszerny opis ale ja dalej nic nie rozumiem. Na razie rozpisuję sobie oczko po oczku w tabeli. Jeśli pozwolisz wieczorem sfotografuję opis wykonania swetra i pokażę. To co napisałam to nie jest na wzorek. Ta część swetra jest cała jednym ściegiem ale ma wyjść w kształcie trapezu. I to odejmowanie ma stworzyć właśnie trapez. Przez odejmowanie rozumiem redukowanie oczek (wg opisu w tym przypadku są to oczka spuszczane i dwa na prawo w środku rzędu). Skoro napisano, że odejmować w tych samych kolumnach czyli nad tymi powstały wcześniej, tak?
      Ale....czy ja dobrze myślę, że:
      odejmowanie co 6 rz. x 1 - robię 5 rzędów a w 6 odejmuję raz robiąc oczka spuszczane, raz przerabiając dwa na prawo w odpowiednich kolumnach

      odejmuję co 8 rz. x 5 - od kiedy liczę 8 rząd? robię jeden rząd i w drugim odejmuję? czy może robię normalnie 7 rzędów i w ósmym odejmuję?
      i jak ja mam to zrobić pięć razy? :) czy przebić odejmując jeszcze w czterech rzędach (w prawych i lewych)?

      odejmuję co 6 rz. x 3 - jak wyżej, czyli nie wiem jak.

      wiem, że nic nie wiem, bo nie zgadza mi się liczba rzędów. Powinnam skończyć na rzędzie 76 a mi wychodzi rozumując jak rozumuję rzędów 39 :D

      I jeszcze mam pytanie czy oczka brzegowe liczą się do ogólnej liczby oczek? I czy jak robię sweter to mogę robić tak, że ostatnie przekładam bez przerabiania a jak zaczynam to zawsze przerabiam na prawo (nitka z tyłu)
      -
      ewel
      2012/02/11 16:54:36
      czekaj, czekaj - chyba mnie olśniło!
      -
      ewel
      2012/02/11 16:58:32
      boszzzz......już wiem, wiem! :) Bardzo Ci dziękuję za pomoc. Skupiałam się na opisie z którego na najważniejsze było Twoje podsumowanie. Zdjęcia i opis wraz z przetłumaczeniem wkleję na swój blog i prześlę Ci link. Bardzo dziękuję!

      Jak byś mogła to tylko napisz mi o tych oczkach brzegowych.
      -
      splocik
      2012/02/12 14:00:54
      Ewel - wiesz, czasami dobrze jest pisać to, czego się nie rozumie, bo w trakcie pisania może olśnić, jak było w Twoim przypadku :)
      Zwykle w opisach podaje się: nabrać x oczek + 2 oczka brzegowe.
      Zatem widzisz, że oczka brzegowe nie są liczone do oczek właściwej dzianiny.
      Oczywiście oczka brzegowe może przerabiać tak, jak piszesz.
      Ja przerabiam je na prawo, jak oczka przekręcone - gdzieś pokazywałam na fotce, ale już nie pamiętam gdzie.
      Pozdrawiam ciepło.


      Usuń
    2. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      Spes
      2012/02/14 21:26:22
      Splociku!
      Pierwszy raz (chyba ) tu jestem...znaczy sie patrzałam ale nie pisałam.
      Teraz nalazłam w necie wzór, który sama nie umiem rozgryżć...za slabe dziewiareczne zęby mam jeszcze....
      www.youtube.com/watch?v=Yy69j7rMdpk&feature=related
      Wzór tuniczki mnie interesuje...górę umiem;))...te lewe oczka między pasami dołu tez rozrózniam....ale te p-a-s-y pionowe!!
      Napisałam do mojej mentorki dziewiarkowej z Drutowalni ale ona odesłala mnie pod Twój adres:))...
      Przepraszam, że tak wpycham sie i daję robotę...chętnie to jakos odrobie;))

      Pozdrawiam
      Spes
      Jakby co to jej wina:))
      -
      splocik
      2012/02/15 21:02:53
      Witaj :)
      Mam wrażenie, że ten wzór już widziałam w necie. Spróbuj wrzucić "wzory na druty" do wyszukiwarki. Ja też w wolnej chwili zrobię taki przegląd. Może uda się coś znaleźć.
      A nie lepiej byłoby zastosować jakiś inny pas liści? - miałabyś indywidualny wyrób.
      Jakby co - odezwij się mailem.
      Pozdawiam ciepło.
      -
      chantel111
      2012/02/19 15:23:42
      bardzo fajne :)
      -
      splocik
      2012/02/20 14:40:59
      Chantel111 - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Beata To lubię...
      2012/04/23 15:48:18
      Super ocieplacze :))) również dla małych urwisków :))) myślę o takim dla siebie, ale nie zakładanym na głowę, tylko z suwakiem lub guziczkami z boku.
      -
      splocik
      2012/04/24 14:53:21
      Beatko - dziękuję :) Takie zapinane też mi się podobają, ale dla męża wygodniejszy jest bez zapięć. Może dla siebie zrobię zapinany na najbliższy sezon :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Beata To lubię...
      2012/04/26 14:34:55
      Dla mnie zapinany byłby lepszy dlatego, że nie wytrze makijażu i nie zburzy fryzury ;))).
      -
      splocik
      2012/05/20 15:09:16
      Beatko - co racja, to racja :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń