środa, 19 października 2011

Osobisty otulacz

Wykonując pierwszy szal albo inaczej szalo-chustę Abrazo, starałam się załapać sam sposób robienia tego typu otulacza.
Gdy zorientowała się na czym zabawa polega, wykonałam kilka modyfikacji wersji oryginalnej.

Ostatni otulacz skończyłam tuż po napisaniu instrukcji stabilizowania wyrobów z włókien sztucznych, ale nie miałam natchnienia na kolejną stabilizację, a zaczynałam wykonywać chustę w listki.
Tym razem z wersji oryginalnej został tylko sposób tworzenia odpowiedniego kształtu szalo-chusty.
Wzory są mojego autorstwa i powstawały w trakcie dziania.


Wykorzystując zasady tworzenia splotu ażurowego zygzakowego, powstała pierwsza część otulacza.
Natomiast górny ażurek, to mój wytwór.


Być może istnieje gdzieś opis takiego ażurku, ale ja go nie spotkałam.
Natomiast ten z fotki powstał, a w zasadzie pojawił mi się na drutach, gdy dla koleżanki kombinowałam ażurek na szalik.

Choć szalik wykonałam innym, podobnym splotem, to fotkę próbki nowego ażurku zachowałam.
Ażurek w naciągnięciu wygląda tak:


Ażurek jest dwustronny, bo skośne łączniki nie przeplatają się.
Z tej strony (na fotce) widać pochylenie łączników w lewo, a na spodniej stronie widoczne są łączniki pochylone w prawo.
Gdy obrócimy dzianinę - efekt będzie taki sam.
Ten splot daje wrażenie sporej grubości dzianiny i jej puszystość.


1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    zula-z
    2011/10/19 16:04:31
    Bardzo ładny otulacz :) Pozdrawiam
    -
    aboczar66
    2011/10/19 16:14:52
    Śliczny!!!
    -
    jetel
    2011/10/19 18:29:32
    Pięknie wygląda i delikatnie wygląda ten otulacz.
    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga jetelblox.blogspot.com i obejrzenia czapki, do zrobienia której znalazłam inspirację w Twoim blogu.
    Pozdrawiam
    -
    noelka79
    2011/10/19 20:31:41
    Śliczny otulacz! Ja sobie pluję w brodę, że przy robieniu swojego nie wpadłam na wzór dwustronny...
    Pozdrowienia:)
    -
    yadis
    2011/10/19 20:57:55
    Piękny ażur, lubię takie proste, wdzięczne wzory...
    -
    gaga1957
    2011/10/20 20:58:15
    Co jeden to ładniejszy Splociku. Myśle że satysfakcja z wlasnych projektów ogromna. Hihi a czapeczek nie robisz? Buziaki.
    -
    splocik
    2011/10/21 14:07:12
    Zula-z - dziękuję :)

    Aboczar66 - dziękuję :)

    Jetel - dziękuję :) Naprawdę jest miękki i milutki mimo, że to anilana :) Byłam, widziałam, pochwaliłam :)

    Noelka79 - dziękuję :) Jednostronny też jest ładny - większość wzorów jest jadnostronna :)

    Yadis - dziękuję :) Często, te najprostsze wzorki wkomponowane w odpowiedni wyrób dają zaskakujący efekt :)

    Gaga1957 - dziękuję : Rumienię się :) Czapek nie lubię :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Joanna
    2016/01/13 12:52:48
    dzien dobry :)
    czy mogla by Pani udostepnic mi schemat tego pieknego dwustronnego azuru ? Dopiero zaczynam sie uczyc, dostalam pod choinke sliczna cienka welenke i chcialabym zrobic taki puszysty szalik, zeby wizualnie bylo go wiecej.
    Bardzo podziwiam Pani prace, wlasnie odkrylam Pani stronke :)
    wszystkiego najlepszego w Nowym Roku !
    pozdrawiam serdecznie-Joanna
    -
    splocik
    2016/01/13 17:17:17
    Joanno - jeśli coś powstaje "na gorąco" to nie zapisuję tego co robię, tylko po prostu robię, dlatego do wielu moich prac nie mam opisów.
    Jednak nie jesteś pierwszą osobą, która prosi (większość w mailach) o opis tego splotu, więc w najbliższym czasie edytuję wpis i podam opis wykonania bardzo podobnego wzorku.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Joanna
    2016/01/13 23:42:04
    dziekuje bardzo, bede czekala cierpliwie :) a ten wyzej pokazany ma juz opis ? pozdr-J.
    -
    splocik
    2016/01/18 17:25:03
    Joanno - na końcu notki jest link odsyłający do tematu, w którym objaśniłam jak powstał ten splot.
    Odezwij się mailem.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń