poniedziałek, 10 października 2011

Kolorowa, trójkątna chusta

Jeszcze nie opadły emocje po wykonaniu pierwszej w życiu ażurowej, trójkątnej chusty w liście, a już zaczęłam robić kolejną.

Tym razem będzie to chusta z cieniowanej włóczki HiMALAYA.


No, nie mogłam się oprzeć, gdy zobaczyłam ją na półce mojej ulubionej pasmanterii.
Do pasmanterii pojechałam, by kupić kanwę i mulinę do wyszycia obrazka w ramach zabawy SAL 2011.

Chusta będzie projektowana na gorąco - w trakcie wykonywania.
Ponieważ włóczka jest bardzo kolorowa, więc odpada wykonanie jakiegoś wzorku w stylu chusty w liście.
W zasadzie wystarczyłoby przerabianie tylko splotem dżersej, ale żeby mi nie było nudno w trakcie pracy, postanowiłam wprowadzić prosty ażurek.

Tak prezentuje się chusta w początkowej fazie "wzrostu" :)


Z tej włóczki robi się wspaniale, jest milutka w dotyku.
Ciekawe jak będzie po wypraniu, czy się nie zmieni?

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    mila-jas
    2011/10/10 18:53:19
    Zapowiada się ciekawie,zobaczymy jak ją skończysz.
    Pozdrawiam!
    -
    urszula97
    2011/10/10 19:06:54
    Bardzo ciekawa,a te prążki czy paski albo wzorek to trudne?Pozdrawiam.
    -
    m.agga
    2011/10/11 10:39:43
    Bardzo, bardzo fajne ciepłe kolorki..posiadam tę samą włóczkę, tylko przejawiają się w niej odcienie turkusu-zieleni i zielenio- żółci. Leży u mnie już jakiś czas i czeka aż oświeci mnie jakis wzór..masz rację, jednym prostym robić nudno- a na duże ażury włóczka nie nadaje się, bo ani wzoru nie będzie widać, a kolory stracą urodę. Jak to mówią dwa grzyby w barszczu to za dużo:) trzymam kciuki za powodzenie chusty:)
    -
    Gość: Magosia
    2011/10/11 13:59:37
    kULKUJE SIE I MECHACI
    -
    splocik
    2011/10/11 20:30:23
    Mila-jas - już jestem w połowie :)

    Urszula97 - wzorek nie jest trudny. wbrew pozorom :)

    M.agga - dokładnie o to chodzi :) Zostanie mi jeden motek i już myśłę co z niego zrobię.

    Magosia - dziękuję za informację :) Będę się przyglądać :)

    Pozdawiam ciepło
    -
    gaga1957
    2011/10/11 21:39:37
    Kolejny raz wpadam w zachwyt absolutny. Czerwona przepiekna, a ta w kolorach bardzo modnych tej jesieni. Czekam na ciąg dalszy. Buziaki,
    -
    splocik
    2011/10/12 15:52:32
    Gaga1957 - dziękuję :) Włóczka znika w zawrotnym tempie - tak mówi pani z pasmanterii. Jestem już w połowie i nie widzę efektu, bo mam za krótką żyłkę przy drutach, by rozłożyć chustę.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: magnolia
    2011/10/12 17:02:32
    wow,splociku widze ze wirus chusciany sie na dobre zadomowil i jak juz sie go raz zalapalo to nie ma na niego innego lekarstwa jak dziergac chusty a ta z himalaja ma cudowny kolor i bedzie cos ladnego ;)pozdrawiam serdecznie magnolia:)
    -
    splocik
    2011/10/12 19:45:36
    Magnolia - lekarstwem na jeden wirus będzie inny wirus, ale jeszcze do mnie nie dotarł :)))
    Tak, jak działam nietoperze i szale otulacze, będę dziać chusty do momentu załapania nowego pomysłu :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    terra13_13
    2011/10/16 09:16:00
    Piękna chusta się zapowiada. Włóczka Padisah jest fajna i w dzierganiu, i w noszeniu. Lekko się kosmaci, ale kilka kłaczków co jakiś czas, to nie jest problem.
    Pozdrawiam i życzę, żeby ten nałóg chuściany rozwinął się na dobre. Ja jestem od chust uzależniona już chyba z 30 lat. Zastępują mi inne części garderoby. Sweterki dziergam tylko sporadycznie.
    -
    ervena
    2011/10/16 23:11:23
    Bardzo ładne chusty,PIĘKNE WZORY SPLOCIKU.Myślę,że wreszcIe zacznę robić dla siebie te zchustę albo ponczo.Zawsze podobały mi się takie rzeczy.Serdecznie pozdrawiam.ervena
    -
    splocik
    2011/10/18 07:32:15
    Terra13_13 - dziękuje za uwagi o włóczce :) Nałóg chuściany potrwa do chwili potrzeby nowego, innego wyrobu :)

    Ervena - dziękuje :) Chusty robi się całkiem przyjemnie - zachęcam :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: olafuture
    2011/10/21 22:28:04
    Mam małą prośbę, czy w jakimś nieokreślonym "wolniejszym" czasie mogłabyś spisać mały instruktarz na tę chustę? Zapowiada się nie zbyt trudna a ja niestety poległam na każdym innym opisie wykonania. Jedynie Twoje opisy bez problemu rozumiem i wykorzystuję.
    P.S. dzięki Tobie i Twoim linkom stworzyłam niedawno moje pierwsze skarpetki - dziękuję za ogólną, wszechobecną pomoc! :)
    P.P.S ja mogę pochwalić się jedynie moją miłością: olafuture.blogspot.com; nie dzieję się jednak tam zbyt wiele bo kompletnie nie mam na niego czasu :/
    -
    splocik
    2011/10/24 10:12:23
    Olafuture - opisu nie obiecuję, bo chusta już skończona czeka na fotkę, ale ogólne uwagi (?) - mogę pomyśleć :))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: ELCIA
    2012/08/02 18:55:15
    gdzie moge znalezc opisy do tych wyrobow????
    -
    splocik
    2012/08/12 10:51:05
    Elciu - do wykonywanych przeze mnie wyrobów nie mam opisów - w przypadku moich projektów lub moich modyfikacji wzorów zaczerpniętych z netu lub gazetek robótkowych.
    W przypadku skorzystania z czegoś znalezionego w necie - podaję linki do źródeł inspiracji.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń