piątek, 2 lutego 2007

Zwykle bywa tak...

Jeśli mnie termin nie goni, to skończone elementy sweterka leżą i nabierają mocy, aby mogły być połączone w całość.
Tak też było tym razem.

Oprócz tego, że kończyłam inne robótki, o których piszę na splocik.blox, to jeszcze wpadły mi dodatkowe prace na komputerze - tabele, wykresy itp., czyli robótki w Excelu. Jak ja to lubię! - naprawdę!
Zajmie mi to trochę czasu, ale będę starała się być tu obecna w miarę często.

Elementy mojego sweterka, na pewno leżałyby jeszcze parę dni zanim zabrałabym się do zszycia - jak ja tego nie lubię! Zszywania oczywiście.

Jednak dzięki pewnemu e-mailowi, termin zszycia uległ skróceniu.
Pilnie potrzebna była informacja, jak zrobić wykończenie podkroju szyi typu golf, z nabieraniem oczek w podkroju.
Zszyłam więc ramiona i przystąpiłam do nabierania oczek w podkroju szyi (z tyłu) celem wykończenia pliską.


Strzałeczka pokazuje gdzie wkłuwać drut - w środek oczka. Najlepiej zastosować  tu druty z żyłką.
Czasami pomagam sobie szydełkiem - wkłuwam je (wg strzałki), a utworzoną pętelkę nakładam na drut.

W jednym ze źródeł z mojej podręcznej biblioteczki znalazłam takie rysunki:


Na przykładzie A pokazany jest sposób nabierania oczek z boku dzianiny, gdy potrzebujemy zrobić np. prosty rękaw od góry.
Bez  wykonywania podkroju pachy, modelowania główki rękawa i doszywania do tegoż podkroju pachy.

Przykład B przedstawia  sposób nabierania oczek w podkroju szyi, jak pokazałam na zdjęciu.

Po nabraniu oczek na drut, dowiązujemy nitkę i przerabiamy splotem ściągaczowym lub innym.
Można od razu dowiązać nitkę i przeciągać ją drutem przez te pętelki. W ten sposób na drucie powstaje 1 rządek oczek.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    fusilla
    2007/02/02 21:54:34
    Dzięki za instrukcje, nigdy ich za wiele!
    -
    moteczek
    2007/02/04 21:19:22
    Odkąd oczka przy dekolcie nabieram szydełkiem i następnie przekładam je na drut, odtąd moje pliski (i golfiki) są bardzo kształtne.
    Dzięki za fachowe podpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    anqu
    2007/02/05 12:45:20
    oj Splociku splociku jeszcze troszeczke tu pozaglądam a wezme się za druty :)
    pozdrawiam
    -
    splocik
    2007/02/05 21:39:00
    Fusilla - proszę bardzo!

    Moteczku - zawsze powtarzam wszystkim, że po to są szydełka, aby pomagały drutom.

    Anqu - zaglądaj i zabieraj się za druty. Będzie mi miło zobaczyć Twój wyrób dziewiarski, wykonany Twoimi rączkami.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: ,
    2007/02/22 12:42:50
    Witaj
    Mam ogromną prośbę..
    Wytłumacz mi prosze ale tak po polskiemu jak robić np 2 rękawy na 1 drucie.. Z 2 motków ? I jeszcze jak się łączy szydełkowe elementy np. rozetki w 1 całść..
    -
    Gość: Martuśka,
    2007/02/22 12:44:24
    Ten gość to ja, Marta :)
    Pozdrawiam.
    -
    splocik
    2007/02/22 14:49:43
    Martuśka - miło, że wpadłaś.
    Tak, dwa rękawy robi się z dwóch motków i trzeba uważać, bo nitki mogą trochę się poplątać. Ja trzymam motki w oddzielnych koszyczkach - to pomaga je kontrolować. O łączeniu rozetek to trochę trzeba popisać. Napisz maila (adres w zakładkach) - może przy okazji masz jakieś inne pytania, na które spróbuję Ci odpowiedzieć.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń