poniedziałek, 5 lutego 2007

Sweterek już skończony

W sobotę zszyłam i wykończyłam sweterek.
Zdjęcia zrobiłam dopiero dziś, ponieważ wczoraj był pochmurny dzień, a z lampą nie zawsze kolory są bliskie prawdy.
Wygląda tak:



Podkrój szyi wykończyłam plisą zakładaną.



Zastosowałam pół raportu splotu ażurowego i na zakończenie zrobiłam rządki ściągaczem 2x2 - wyszły kwadraciki.

Dobrze też stało się, że przystąpiłam do zrobienia rękawów, przed wykonaniem przodu.
Gdy wzięłam dwa motki do jednoczesnego robienia rękawów okazało się, że w jednym z nich jest cieńsza włóczka.
Ale trafiła mi się włóczka!!!
A może to tylko kilka motków takich pechowych?
Ostatecznie wszystko dobrze się skończyło i sweterek zaliczył już pierwszą wizytę - bardzo się podobał.

Muszę przyznać, że mimo tych perypetii włóczka mnie zaskoczyła.
Choć oczka wychodziły krzywe (koślawe), przez co musiałam zmienić splot, to okazała się wydajna.
Z 400g zostało mi 100g i kilkanaście metrów.

Obiecałam podać opis zaprojektowanego splotu.

31. Trójkąciki

 
Zamiast opisu wykonałam schemat splotu, ponieważ wydaje mi się bardziej czytelny.
Raport splotu nie uwzględnia oczek brzegowych, które należy dodać.





1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    fusilla
    2007/02/02 21:54:34
    Dzięki za instrukcje, nigdy ich za wiele!
    -
    moteczek
    2007/02/04 21:19:22
    Odkąd oczka przy dekolcie nabieram szydełkiem i następnie przekładam je na drut, odtąd moje pliski (i golfiki) są bardzo kształtne.
    Dzięki za fachowe podpowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie
    -
    anqu
    2007/02/05 12:45:20
    oj Splociku splociku jeszcze troszeczke tu pozaglądam a wezme się za druty :)
    pozdrawiam
    -
    splocik
    2007/02/05 21:39:00
    Fusilla - proszę bardzo!

    Moteczku - zawsze powtarzam wszystkim, że po to są szydełka, aby pomagały drutom.

    Anqu - zaglądaj i zabieraj się za druty. Będzie mi miło zobaczyć Twój wyrób dziewiarski, wykonany Twoimi rączkami.

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: ,
    2007/02/22 12:42:50
    Witaj
    Mam ogromną prośbę..
    Wytłumacz mi prosze ale tak po polskiemu jak robić np 2 rękawy na 1 drucie.. Z 2 motków ? I jeszcze jak się łączy szydełkowe elementy np. rozetki w 1 całść..
    -
    Gość: Martuśka,
    2007/02/22 12:44:24
    Ten gość to ja, Marta :)
    Pozdrawiam.
    -
    splocik
    2007/02/22 14:49:43
    Martuśka - miło, że wpadłaś.
    Tak, dwa rękawy robi się z dwóch motków i trzeba uważać, bo nitki mogą trochę się poplątać. Ja trzymam motki w oddzielnych koszyczkach - to pomaga je kontrolować. O łączeniu rozetek to trochę trzeba popisać. Napisz maila (adres w zakładkach) - może przy okazji masz jakieś inne pytania, na które spróbuję Ci odpowiedzieć.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń