poniedziałek, 18 grudnia 2023

Lampionik z koronką

Koronka na lampioniku miała być szydełkowa, ale w tym miesiącu królują czółenka, więc jest frywolitkowa.

W grudniu, w zabawie Rękodzieło i przysłowia albo... zaproponowałam przysłowia:

1. Lepszy mały ogień, który nas grzeje, niż wielki, który nas pali.
2. Dzielenie się z drugim - oznacza bogactwo.

Słoiczek pękaty, jeden z tych, co kiedyś służyły mi do przetworów na zimę. 
Ostatnio przypadkiem wpadł mi w ręce, jakby chciał zostać lampionikiem.


Tak prezentuje się na serwetce.


Zaczęło się ściemniać, więc został "odpalony".


Koronka nie jest jakaś wymyślna, ale chodziło mi o taki kołnierzyk, do którego mogłam przywiesić płaskie korale.

Dawno temu kupiłam taki łańcuch płaskich, przezroczystych korali, już nie pamiętam jaki miałam pomysł.
Korale przeleżały swoje w pudełku i przy okazji pomysłu na lampionik wpadł kolejny pomysł, by wykorzystać owe korale.


Wieczorem, po zgaszeniu światła, lampionik daje fantastyczne efekty, cienie korali tańcują wraz w ruchem płomyka.

Z przysłowia nr 1 wybrałam słowa mały ogień.


Lampionik wpisuje się w moje obie zabawy, więc kieruję go do galerii zabawy Rękodzieło i przysłowia albo.... - TUTAJ.


Oto wszystkie prace wykonane w ramach tej zabawy.


Lampionik pojawi się także w podsumowaniu grudnia, w galerii zabawy Małe Dekoracje.


Oto wszystkie prace, które wykonałam w ramach tej zabawy. 


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

18 komentarzy:

  1. Lampionik ekstra, efekt koralików jest, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. No i teraz zgłupiałam, nie wiem gdzie komentować :-)
    Lampionik rewelacja zwłaszcza jak jest zapalony. Te koraliki idealnie do niego pasują !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Komentuj i tu i tam, jak Ci wygodnie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Lampion bardzo ciekawy i ładnie wygląda z zapalonym wkładem. A galerie prac obu zabaw - imponujące.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super lampionik!! bardzo podoba mi sie pomysł na kryształki:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Szkoda, że nie miałam więcej tych kryształków, bo powstałby jeszcze jeden lampionik.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Bardzo ładny i ciekawy lampion - jestem pewna, że wieczorem dodaje magicznego nastroju w domu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)n
      Wieczorem jest super - można pomarzyć. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Ładny lampion i ciekawe podsumowanie prac zrobionych w tej zabawie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń