środa, 17 maja 2023

Jajo nr 1 w koronkach - do świątecznych zabaw

Koleżanka uraczyła mnie kompletem (12 szt.) jajek plastikowych z prośbą o "ubranie" ich w koronki.
Zasugerowała, że nie muszę się spieszyć i mogę spokojnie robić przez cały rok, więc przystałam na prośbę.
Postanowiłam, że będę wykonywać co miesiąc jedno jajo do zabaw: Od WN do WN oraz Pascha 2023-2024 i będę prezentować je w tym blogu, natomiast w blogu głównym będę prezentować kartki świąteczne również do tych zabaw.

A teraz jajo w koronkach.
Na pierwsze jajo (wielkości 10 cm) wykonałam koszulkę z żółtej Maxi, tylko w słoneczny dzień trudno uchwycić ten właściwy kolor.

Na liściach funkii - kolor koronki za jasny.


Może w cieniu będzie lepiej...
Okazuje się, że w cieniu kolor koszulki wyszedł najbliższy właściwemu.


I to jajo w żółtej koszulce posyłam do zabawy u Katarzyny


oraz do zabawy u The Primitive Moon.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :) 

30 komentarzy:

  1. Fajne te frywolne koronki na jajca. Podobne tworzę ale na szydełku a te akrylowe jajca są świetne, ubrane w koronki wyglądają rewelacyjnie !!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Kiedyś wykonałam szydełkiem kilkanaście koszulek, ale jak większość moich ozdób rozeszły się między ludzi. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Dalej podziwiam frywolitkę- jej delikatność zawsze mnie zachwyca i tak jest i tym razem:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      To prawda, frywolitka ma delikatność, której brakuje szydełkowym koronkom, ale koronki wykonane na drutach z takich samych pojedynczych nici są delikatniejsze - przyznasz...
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Czy jasna żółć czy ciemniejsza jajo wyszło idealnie, piekny wzór, będzie wspaniały komplet.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Kolory ciężko uchwycić w słońcu albo przy sztucznym świetle.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Pięknie ubrane jajo :) Nieustannie podziwiam Twoje frywolitki, splociku. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jajo pięknie wygląda w tym eleganckim ubranku.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne jajeczko :) frywolitka jest przepiękna i pracochłonna, podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lady Savege - dziękuję :)
      Czas szybko płynie, gdy supełków przybywa i wyłania się koronka.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Frywolitka zawsze mnie fascynuje. Może dlatego, że sama takich cudowności nie wykonuję ;-)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      To chyba normalne, że fascynują nas u innych prace, jakich sami nie wykonujemy.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Jejku jaki to piękny i misterny wzór. Gratuluje. Pozdrawiam Joasia

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała motywacja do wykonywania prac na zabawę 😊i do tego jaki piękny efekt! Będę mogła co miesiąc podziwiać Twoje koronkowe jajka. Jestem ciekawa jak będziesz je ozdabiać. Dla mnie frywolitki to królowa koronek której nie udało mi się zgłębić..niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję :)
      Zawsze jest jakaś motywacja, sama zabawa to już motywacja.
      Koleżanka próbowała się nauczyć, ale stwierdziła, że ma za sztywne palce i woli wykonywać prace szydełkowe.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Frywolitka zawsze zachwyca. Kolor żółty to wiosna na jajeczka w sam raz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teresko - dziękuję :)
      Kolor żółty najbardziej kojarzy się z Wielkanocą.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Jak zwykle jestem pełna zachwytu dla Twoich frywolitek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna koszulka na jajeczko Splociku!
    Pięknie się prezentuje a ja chylę czoła za misterię wykonania:)
    Uściski słoneczne :*
    K.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne jajko... Kiedyś chciałam się nauczyć frywolitki, ale po separacji z szydełkiem odpuściłam... to nie moja bajka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyno - dziękuje :)
      Frywolitka nie jest trudna, ale w moim przypadku nie udała się próba wykonywania jej szydełkiem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  14. Śliczniutkie jajeczko w pięknym frywolitkowym ubranku. Żółty kolor pięknie prezentuje się na tle zieleni.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń