poniedziałek, 24 października 2022

Dziane aniołki

W październiku, Renia zaproponowała w zabawie C&K wykonanie płaskich ozdób świątecznych.
Podała kilka świetnych inspiracji, w tym filmików instruktażowych, ale mi oczywiście zachciało się szukać jeszcze czegoś innego.

Szukając na Pinterest jakichś pomysłów, znalazłam fajne bombki "odziane" w tkaninę - o nich pisałam TUTAJ.
Moje poszukiwania do zabawy C&K zakończyły się, gdy zobaczyłam aniołki wykonane w prosty sposób na drutach.
Chociaż w jednym znalezionym przypadku, główka była wykonana szydełkiem, to ja zdecydowałam się wykonać główki z dużych korali.

Tym sposobem mam cztery aniołki (wykonałam bez opisu - na podstawie fotki) i na tym nie skończę, ponieważ podobają mi się aniołki i powstają w mig. 
Tylko do następnych wykorzystam grubszą włóczkę, bo te zostały wykonane z kordonka "Aria 5" przez co aniołki są nieco wiotkie.

Te dwa aniołki wykonane zostały splotem francuskim - o nim TUTAJ.


Temu zrobiłam ciut za długie skrzydełka i nie chciały trzymać formy - pewnie je nieco skrócę.


Tego aniołka wykonałam splotem perełkowym (o nim TUTAJ) zwanym inaczej półpatentowym.


Ten wykonany został splotem patentowym (o nim TUTAJ), ale z cieńszych nici nie dało to najlepszego efektu, dlatego zrobię jeszcze kilka, ale z włóczki grubszej niż ten kordonek.


Zabrałam aniołki na działkę, by zrobić im sesję foto i wszystko szło dobrze, póki nie chwyciłam za aparat.
Aniołki powieszone na gałązkach cyprysu grzecznie czekały na sesję lecz bezwietrzne chwile skończyły się, gdy przymierzyłam się do wykonania fotek.
Jakoś jednak udało mi się uchwycić moment, gdy wiatr nieco odpuścił.


Aniołki wykonałam według pomysłu Gabi z blogu  SCHAF MIT SCHAL, a o aniołkach napisała TUTAJ.

Mam nadzieję, że główki nie będą przeszkodą do zaliczenia "płaskości" ozdób.


Aniołki lecą do zabawy u Reni.


Dziękuję za każde pozostawione słowo w komentarzu. :)

24 komentarze:

  1. Wiesz co fajne te Twoje Aniołki a ich główki z koralików to super pomysł. Fakt wyglądają na proste w wykonaniu, ale ja bym je chyba wszystkie zrobiła z cienkiej włóczki. Na cóż nie przepadam co prawda za cienkimi drutami, ale ... może i ja spróbuję. Renia Ci na pewno te główki zaliczy !!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Mam właśnie zamiar wykonać aniołków kilka z cienkiej włóczki i skorzystać jeszcze z innych splotów.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  2. Kapitalny pomysł , takich aniołków jeszcze nie widziałam.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio oglądałam różne aniołki. Twoje wydają mi się inne. Podziwiam tę różnorodność zastosowanych ściegów!
    I w sumie tyle możliwości te aniołki stwarzają :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agaja - dziękuję :)
      Tak, tutaj można zastosować różne sploty. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Prześliczne są! Delikatne, zwiewne i elegancko prezentują się. Ich urok tkwi w prostocie. Cudne!
    Uściski :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie Małe Pasje - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Fantastyczne aniołki- proste a zarazem bardzo efektowne. Może ścieg tkany byłby sztywniejszy? ale z drugiej strony anioły kojarzą mi się z ulotna mgłą:) Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Zabawa mobilizuje, bo gdyby nie ona, to pewnie nie powstałyby te aniołki.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Bardzo fajne i pomysłowe aniołeczki. I właściwie każdy ścieg wygląda dobrze na aniołku ;) Pozdrawiam ślicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł fantastyczny! Dziękuję za wygrzebanie z otchłani świata wirtualnego! A czy podzielisz się z nami jakimś linkiem?
    A wiesz, że z tych twoich czterech, mi najbardziej podoba się ten zrobiony splotem patentowym - chyba najbardziej oddaje anielską lekkość...
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Ten zrobiony splotem patentowym ustawił się akurat pod słońce, które przeświecało przez luźne oczka patentu.
      Odszukam i dodam do wpisu link do tych aniołków.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Za linka z góry dziękuję!

      Usuń
    3. Motylku - bardzo proszę. :)
      Mniemam, że niebawem zobaczę takie aniołki u Ciebie. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Fajne aniołki nie pracochłonne .Taką metodą robiłam kiedyś zająca .Tylko kwadrat i odpowiednio związany,kokardka i gotowe.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elżusiu - dziękuję :)
      Zające, o których piszesz tez robiłam. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Ciekawy pomysł na aniołki, fajnie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro - dziękuję :)
      Też mi się spodobał pomysł na takie aniołki, dlatego je wykonałam.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Pierwszy raz widzę tego typu aniołki. Pięknie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Violko - dziękuję :)
      Dawno temu widziałam podobne, ale o nich zapomniałam, dopiero teraz Gabi przypomniała mi o nich. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Bardzo ciekawie wyglądają, dawno nie robiłam nic na drutach ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato - dziękuję :)
      Proste i szybkie w wykonaniu, więc na pewno zdążysz do Świąt. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń