poniedziałek, 23 listopada 2020

11 praca z 12 i przysłowie

Przez zbieg różnych wydarzeń, o których napisałam w drugim blogu, TUTAJ, w tym miesiącu połączyłam różne zabawy.
 


W zabawie 12 prac Rękodzielniczki, Renia podała na listopad, kilka przysłów do interpretacji oraz listki i kolor szary.
Myślę, że gwiazdki w kolorze białym i szarym mogą spełnić warunki kolorystyki, bo mgła jest czasami biała, a czasami szara. 
Z drugiej strony, gwiazdki są jak płatki śniegu, który może spaść wraz z mrozami, a to przepowiada przysłowie: "Słońce listopada mrozy zapowiada".
Mam nadzieję, że Renia zaliczy zadanie. 
 
W zabawie Rękodzieło i przysłowia, drugie z przysłów listopadowych mówi, że: 
Słońce i gwiazdy należą nie tylko do bogaczy. 
Zatem każdy z nas może mieć własne słoneczko i gwiazdki wykonane z papieru, metalu, drewna, szkła, nitki, tkaniny i z czego kto sobie życzy.
 
Ja zrobiłam gwiazdki z nitki białej i szarej, techniką frywolitki.
Na tle tej poduchy wszystkie wyglądają jak białe.
 
 
Na tle biurka widać różnicę.
 

 
Jeszcze pojedynczo.
Wszystkie robiłam bez schematu, po prostu, robiłam to, co  podsuwała mi głowa.
 




 
Razem w kolażu.
 


28 komentarzy:

  1. Śliczne śnieżynki 🙂 wielkie brawa za pomysłowość 👍
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne śnieżynki:) Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skrawku tęczy - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  3. Jak zawsze ślicznosci! I aż tyle!!!
    Pozdrawiam!🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilo - dziękuję :)
      Pewnie jeszcze jakieś powstaną do szuflady, by kiedyś polecieć w świat.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  4. Świetne są, lubię te frywolne gwiazdki i podziwiam Wszystkich którzy potrafią robić z głowy bez schematu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - dziękuję :)
      Mam sporo szydełkowych gwiazdek i śnieżynek, ale frywolitkowe są delikatniejsze.
      Bez schematu robi się fajnie, wystarczy zastosować znane elementy danej techniki.
      Tak samo robiłam szydełkiem i na drutach.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  5. Słodkie gwiazdeczki frywolitkowe, najpierw myślałam że to szydełko.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszulo - dziękuję :)
      Frywolitkowe są delikatniejsze.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  6. Twoje gwiazdki niezmiennie mnie zachwycają. Mam kilka, z których chcę skomponować obrazek, ale w czasie pandemii nie po drodze mi do sklepu po brakujące materiały. Nic to - co się odwlecze to nie uciecze!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Motylek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Motylku - dziękuję :)
      Cieszę się, że chcesz w ten sposób wykorzystać moje prace. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  7. Urocze i pełne delikatności gwiazdeczki.
    Serdecznie pozdrawiam, Splociku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Są przepiękne! Skrzą się tak jak te prawdziwe! I każda inna! Podziwiam!
    Serdecznie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - dziękuję :)
      Te szare skrzą się, bo wykonane są z nici ze srebrzystym dodatkiem.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  9. Wielkie brawa za pomysłowość i wykonanie- każda gwiazdka inna i oryginalna, a wszystkie zachwycają:) Dziękuje że pamiętałaś o mojej zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu - dziękuję :)
      Lubię Twoją zabawę. :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Primitive Moon - dziękuję :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  11. Już widzę jak pięknie będą się prezentowały na świątecznej choince.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ninko - choinkę, jak w poprzednim roku zmniejszam o jeden segment i znów będę miała dylemat, które ozdoby wybrać.
      Oczywiście pierwszeństwo będą miały, jak zawsze ozdoby upominkowe od Was.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  12. Ależ pięknie zrobione gwiazdeczki. Cudowne wzory. Lubię frywolitkowe prace. Sama nie robię frywolitki:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pawanno - dziękuję :)
      Ja także lubię podziwiać u innych prace, których nie potrafię zrobić.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń